При създаването на хечбека е използван опитът на прототипа, наречен Nex Two от 2013 г.
Смесеното предприятие Dongfeng Renault възнамерява да проведе полеви изпитания на няколко електрически автомобила Renault Zoe с автопилот в Китай. Според изданието Automotive News China за първия тест в реални условия е избрана двукилометрова пътна отсечка в град Ухан (родният град на съвместното предприятие).
При създаването на автономния хечбек Zoe е използван опитът на прототипа, наречен Nex Two, построен през 2013 г.
В Next Two бе отделено голямо внимание на връзката с интернет (поставени бяха модули 3G, 4G и Wi-Fi). Автомобилът позволява да се правят онлайн покупки, да получава туристическа информация и дори да провежда видео конферентна връзка (за целта е монтирана камера в салона).
Партньорите не разкриват пълната информация за безпилотния Zoe, но е ясно, че това ще бъде по-нататъшна еволюция на проекта на Next Two. Автопилотът на този автомобил беше непълен. Той може да управлява колата в тежък трафик, но само при скорост до 30 км/ч. Но той бе тестван при напълно автономно паркиране, включително търсене на свободно място за паркиране, оборудван с подходящи сензори и може извежда колата от гараж в сграда чрез смартфон.
Автомобилът Next Two получи радар, ултразвукови сензори, множество камери, GPS модул и специален компютър в багажника за управление в автономен режим.
Трябва да добавим, че създаденото съвместно предприятие Dongfeng Renault през декември 2013 г. заработи през февруари 2016, неговият първи модел (Kadjar) се появи на пазара през март тази година, а до края на годината трябва да тръгне сглобяването и на Koleos. В дългосрочен план се предвиждат и други модели, включително електрически автомобили. И докато през първите осем месеца на годината пазарният дял на съвместното предприятие в Китай възлиза на едва 0,1% (11 398 автомобила), то за цялата 2016 компанията възнамерява да постигне приличните 3,5%. Опитът с Zoe може да проправи пътя към конвейера, а неговият опит с автопилот за Renault ще бъде полезен не само в Китай. Интересното е, че безпилотен Zoe по вече се появи по обичайните пътища в Сингапур, но това не са коли, доработени от Renault, а от американската компания nuTonomy.