Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault Trucks представя камиона Optifuel Lab 2

18.09.2014 12:01

Има слънчеви панели, система за оползотворяване на изгорелите газове и автоматична настройка на педала на газта

Renault Trucks ще представи експерименталния камион Optifuel Lab 2 с най-новите технологии и системи за подобряване на енергийната ефективност на компанията по време на най-голямото транспортно изложение в света IAA в Хановер в края на септември. Супер икономичната машина е разработена на база емблематичния модел на Renault – Гама T и надгражда разработките в предишния лабораторен проект Optifuel Lab 1 от 2009 година. Optifuel Lab 2 е разработен в партньорство с Plastic Omnium, Michelin, Sunpower, Renault, IFP Energies Nouvelles, CEP-Armines, CETHIL-INSA и LMFA-Ecole Centrale, с подкрепата на ADEMA (Френската агенция за околната среда и енергиен контрол). Той има 20 технологии на борда, като всяка от  тях е свързана с четирите основни подхода за намаляване разхода на гориво: управление на енергията, аеродинамика, съпротивление на колелата и системи за подпомагане на водача при шофиране.

„Идеята на Optifuel Lab 2 е да оптимизира управлението на различните източници на енергия и да използва възможно най-малко енергия от двигателя с вътрешно горене. Така например за задвижването на климатика, водната, горивната и хидравличната помпи се използва електрическа енергия“, обяснява Клод Ково, Директор на проекта. „Това става възможно чрез добавянето на соларни панели, както и система за използване на топлината от изгорелите газове. Водачът получава системно информация от компютърен анализ в реално време за най-лесно достъпния и ефективен източник, който да използва“, допълва той.

Успоредно с това от Renault Trucks акцентират и върху ограничаване на енергийните потребности на самите камиони. Особено внимание е обърнато на изолацията на кабината, като се използва специален вид стъкло, с по-високи изолационни свойства. На покрива е монтиран регулируем дефлектор, който се разгръща и защитава кабината, когато камионът е в престой, а когато потегли се сгъва автоматично, за да се запази аеродинамиката.
Още подробности за компонентите на Optifuel Lab 2 на Renault Trucks:

Фотоволтаични панели

Слънчевите панели на Optifuel Lab 2 са създадени така, че да следват извития профил на ремаркето и да не нарушават аеродинамиката на автомобила. Съдържат 48 модула, които обхващат площ от 40 м² и генерират 30% повече енергия, отколкото стандартните панели.

Използване на топлината от изгорелите газове

Renault Trucks разработи специална система за използване на топлината, съдържаща се в изгорелите газове. Идеята е много проста: топлината от изгорелите газове се превръща в електрическа енергия или казано по друг начин – системата функционира въз основа на цикъла на Ранкин – изгорелите газове се възстановяват чрез топлообменник, като изпаренията задвижват електрически генератор.

Аеродинамика (ефект на водната капка)

Основен подход за подобряване на аеродинамиката на Optifuel Lab 2 е “сливането” на кабината и ремаркето за постигането на т.нар. ефект “водна капка”. Конструкциите са проектирани с тази визия. В допълнение, изолационният дефлектор на покрива, който предпазва кабината при покой, се прибира автоматично назад при скорост над 50 км/ч, като по този начин двата елемента на композицията придобиват единна структура и съответно се намалява съпротивлението. Вместо огледала за обратно и предно виждане са монтирани камери. Има и специален спойлер на радиаторната решетка с чувствителна система за регулация, който намалява допълнително съпротивлението на въздушните струи, като в същото време не създава рискове при движение. 

Ограничаване на съпротивлението при задвижване на колелата

Инженерите на Renault Trucks въвеждат едно оригинално решение, чрез което нивото на маслото в задвижващия мост се адаптира в зависимост от нуждите за смазване или охлаждане. Когато автомобилът работи усилено и се нуждае от въртящ момент, системата увеличава количеството масло в задвижващия мост, а когато се движи с постоянна скорост количеството намалява.

Ефективно шофиране

Когато става дума за намаляване на разхода на гориво, водачът остава ключов фактор, като стилът на шофиране може да спести над 3 литра на 100 км. Затова инженерите на Renault Trucks разработват автоматични решения за икономично управление на камиона. Optifuel Lab 2 е снабден с адаптивен ограничител на скоростта със собствен GPS, който отчита наклоните на пътя, позицията на камиона, завоите и други фактори и така изчислява оптималната скорост. Автоматично се регулира и съпротивлението на педала за газ, като така се подсказва на шофьора дали е разумно да намали или увеличи скоростта.

Тестовете на Optifuel Lab 2 в реални условия продължават като се очаква в началото на 2015 г. Renault Trucks да обяви официално в цифри какви икономии на гориво могат да бъдат постигнати с новите технологии, внедрени в експерименталния камион.
   

Коментари
comments powered by Disqus