Китай измества Великобритания като втория най-голям пазар на луксозната марка.
Британският производител на луксозни автомобили Rolls-Royce обяви, че очаква най-малкото да удвои продажбите си през тази година. Причините за оптимизма са две: пазарният дебют на по-достъпния нов модел Ghost, от една страна, и възстановяващото се търсене на луксозни стоки в световен мащаб, от друга.
Марката, която е собственост на BMW, предвижда също, че за пръв път в историята й продажбите на Rolls-Royce в Китай ще надхвърлят като бройка тези във Великобритания. "Китай вероятно ще изпревари Обединеното кралство тази година и ще се превърне във втория ни най-голям пазар след САЩ", потвърди изпълнителният директор на компанията Торстен Мюлер-Йотфьос.
Независимо от това продажбите във Великобритания вървят добре и до момента отчитат над 50 на сто ръст спрямо първото петмесечие на 2009. Това обаче е заслуга най-вече на новия Ghost – най-малкия и достъпен автомобил в гамата на компанията.
За сметка на това продажбите в Близкия Изток – традиционно силен пазар за Rolls-Royce – все още не са се възстановили след финансовия колапс на Дубай.