Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Дюма и VW разбиха рекорда на Пайкс Пийк

24.06.2018 19:29

Французинът надхвърли всички очаквания и падна под 8 минути

VW постави нов рекорд в планинското изкачване „Пайкс Пийк” с I.D. R Pikes Peak. Целта на германците беше да подобрят постижението на Рис Милън, който през 2016 г. спря хронометрите на 8:57.118 минути  също с електрически прототип, но на финала Ромен Дюма разби и абсолютния рекорд на Себастиан Льоб и Peugeot.

През 2013 г. деветкратният световен шампион остави безмълвни конкурентите си с 8:13.878. Пет години по-късно Дюма стана първият състезател, който слезе под границата от 8 минути - 7:57.148 и то с  изцяло електрически прототип. 

„Невероятно! Надминахме и най-смелите си очаквания с този резултат”, коментира победителят на финала. „Още по време на тестовете тази седмица знаехме, че е възможно да счупим рекорда. Но за да се случи, всичко трябва да е перфектно – технология, пилот, атмосферните условия – също. Така се и случи, всичко беше перфектно и чувството беше невероятно! Рекордът на „Пайкс Пийк” е черешката на тортата!”

„Все още не мога да поврявам, че срещу моето име и VW стои този изумителен резултат! I.D. R Pikes Peak е най-впечатляващия автомобил, който някога съм карал в състезателни условия. Електрическата задвижваща система означава, че много неща са различни и трябваше да уча много по време на целия проект!”

„ Всички в отбора бяха неописуемо педантични, но пък и същевременно вършихме работата си на спокойствие! Постигнахме желания резултат и атмосферата в отбора е една от причините! Страшно се гордея, че съм част от всичко това!”

Сърцето на електрическия прототип I.D. R Pikes Peak е двойният електродвигател, чиято максимална мощност достига 500 кВт (680 к.с.), а пиков въртящ момент – 680 Нм. И четирите колела са задвижващи, което прави възможно ускорението от 0 до 100 км/ч за 2,25 секунди.

Монококът е карбонов и е заимстван от прототипа на Porsche в състезанията по издръжливост – 919 Hybrid. За сигурността на Ромен Дюма обаче се грижи и стоманен ролкейдж, тъй като той е задължително условие за участие в надпреварата. Теглото на дългия 5200 мм автомобил е ограничено до 1100 кг., като това включва и пилота. Гумите са Michelin с размери  31/71-18.

Коментари
comments powered by Disqus