Премиерата на концептуалните модели се състоя по време на годишното тунинг изложение SEMA
Mazda разработи две нови версии на роудстъра MX-5 и получиха наименованията Spyder и Speedster. Премиерата на концептуалните модели се състоя по време на годишното тунинг изложение SEMA.
Модификацията Spyder е боядисана в сребрист цвят и има кожена тапицерия. Автомобилът е изпълнен в ретро стил и както заявиха от компанията, той "носи характера на винтидж роудстърите и притежава съвременни технологии". Някои от елементите в каросерията са изработени от карбон, а алуминиевите джанти са с размер 17 инча.
Версията Speedster и с тъмносиня каросерия и получава минималистично оборудване в стила на роудстърите от 50-те години на миналия век. Традиционното предно стъкло е заменено с предна преграда. Автомобилът е оборудван с регулируемо окачване и 16-цолови лети джанти. Благодарение използването на въглеродни влакна в изработването на роудстъра масата му е не повече от 973 кг.
Известно е, че актуалното поколение на Mazda MX-5 ще бъде на автомобилния пазар в продължение на 10 години. Производството на компактния роудстър се извършва в завода в Хирошима, Япония. Роудстърът е напълно преработен в корпоративния стил KODO с мек покрив (версията с твърд покрив ще бъде представена по-късно) и нова оптика. Специално за Mazda MX-5 инженерите на компанията са разработили ново шаси с рекордно нисък център на тежестта и идеално разпределение на масата.
Намаляването на теглото на MX-5 е постигнато не само благодарение на леката конструкция на окачването, но и с помощта на алуминиеви конструктивни елементи в каросерията. Например, алуминий е използван в усилените брони на роудстъра. Променени са и габаритите на автомобила: дължината е 3915 мм (10 мм по-къс, отколкото преди), широчина 1730 мм ширина (10 мм по-широк) и височина 1235 мм (20 мм по-нисък).