Спортният модел ще излезе на световния пазар през третото тримесечие на тази година
Aston Martin ще представи новия си модел DB11 на предстоящия автосалон в Женева, като британският спортен автомобил ще даде началото на обновяването на остарялата моделна гама на марката.
Успехът на DB11 ще бъде от решаващо значение в усилията на марката, за да се върнете към устойчива печалба след пет години на загуби. Ноэвият автомобил ще смени DB9, който беше представен преди 13 години.
DB11 ще излезе на световния пазар през третото тримесечие на тази година. Той ще се позиционира между бъдещите Vantage и Vanquish. И двата модела ще стартират преди 2018.
С DB11 Aston прави внимателен прочит на критиките към сегашната моделна гама, понеже всички модели са почти еднакви, заяви главният изпълнителен директор на марката Анди Палмър. "Може да се каже, че няма достатъчно разлика между DB9 и Vantage. Човек би могъл лесно да мине набързо през шоурума между само два автомобила," каза той пред журналисти по време на събитие в централата на компанията във Великобритания.
Aston Martin все още не е пуснал официални снимки или подробности за DB11 преди официалната му премиера в Женева. Това най-вероятно той ще получи нов V-12 битурбо 5у2-литров двигател. Aston публикува видеоклип на моторав интернет през януари, който и ние излъчехме . V-12 ще замени 6,0-литровия атмосферен 12-цилиндров двигател, който задвижва актуалния DB9 и други модели на Aston.
Освен това се очаква DB11 да получи турбо V-8, предоставен от Mercedes-Benz. Mercedes притежава 5% от акциите на Aston.
Mercedes също ще доставя електрически системи за DB11 и за други нови модели на Aston, включително инфотейнмънт системи и оборудване за безопасност.
DB11 е построен върху изцяло нова алуминиева платформа, която ще споделят Vantage и Vanquish, заявиха от Aston. Автомобилът получава обозначение DB11, въпреки че замества DB9, защото Aston направи DB10 за филма Спектър за Джеймс Бонд.
След старта на DB11, Vantage и Vanquish , ще последват премиери на SUV на основата на концепта DBX, показан през миналата година и на топ седана Lagonda, който ще се конкурира с автомобили на Bentley и Rolls-Royce. Aston ще разработва и електрически версии на DBX и Lagonda.
Палмър, който се присъедини към Aston през 2014 г. от Nissan, обеща, че ще осигури стабини печалби на спортната автомобилна марка. "За изминалите 102 години създадохме фантастична марка, но не и фантастичен бизнес", каза той. Компанията Aston е фалирала седем пъти през това време, подчерта Палмър. "По принцип не е имало предвидливост в бъдещето отвъд финансирането на следващия автомобил. Трябва да създадем достатъчно работен капитал за финансиране на следващия модел и след това следващия."