Французите не желаели да носят логото си върху модели на румънската марка
Генералният мениджър по маркетинга за групата Renault Силвен Курсимо заяви в интервю за френския вестник Le Figaro, че французите не желаят да носят логото си върху модели на румънската марка Dacia.
Префасонирата Dacia се появи под марката Renault през 2004 г. със стартирането на Logan. След това логото на Renault получиха моделите Sandero, Duster, Dokker и Lodgy. Идеята „Renault за бедните” бе приета с одобрение от развиващите се пазари като Русия, Индия и Бразилия. В същото време в Европа Dacia остава Dacia, a Renault предлага собствена гама. От думите на Силвен Курсимо излиза, че сега ще настъпят сериозни съмнения.
Второто поколение на Duster се появи през миналата есен. Първоначално стартира като Dacia, а след това дойде версия Renault (очаква се през 2019 г.). А дали това е последният съвместен модел на двете марки или ще започне нова ера в отношенията.
Разпознаемостта на брандовете Renault и Dacia по света вече е много добра.
Марката Dacia сега чества своята 50-годишнина и празнично отчита: Програмата Global Access (автомобили, които се продават под марките Renault и Dacia) работи вече успешно в продължение на почти 15 години, тя е в основата на международната си експанзия и стратегията на групата Renault. Програмата предвижда разширяване на моделната гама, за да бъде постигнато ниво на продажбите от два милиона автомобила годишно до 2022 г. ". За справка, през 2017 Dacia продаде 655 000 коли (+ 3.4%). Вестник Figaro пише, че заедно с автомобилите Renault миналогодишният резултат на програмата Global Access e 1,37 млн. единици (36.5% от продажбите на групата). Дали Силвен Курсимо просто разклаща въздуха. Може би това е пробен балон за проучване на реакцията.