Audi разкри седем нови технологии, които в бъдеще ще намерят приложение в серийните автомобили на компанията.
На този етап инженерите на Audi, които работят по отделните проекти с различни стратегически партньори, не са готови с окончателните версии на тези технологични решения, но посоката на развитие е ясно очертана и демонстрира бъдещето на моделите от Инголщат.
Audi Wireless Charging технологията ще позволи на бъдещите електрически модели на компанията да се зареждат безконтактно чрез принципа на индукцията като при електрическите четки за зъби, например. Тя може да се прилага не само в домашни условия, но и за обществените станции за зареждане и дори за всяко едно паркомясто, което ще увеличи неимоверно много функционалността на електрическите автомобили.
Garage Parking Pilot системата разчита на комуникация между самия автомобил и обществените гаражи. Когато водачът достигне в обсега й на действие, вероятно на входа на оборудвания със съответната система гараж, тя навигира автомобила автоматично към най-близкото свободно паркомясто.
OLED технологията има множество приложения. Специално при концептуалния Audi R8 OLED, чиито фотографии може да видите в прикачената галерия, множество триъгълни светлини оформят контурите на каросерията. По-интересни обаче са задните светлини, базирани на OLED, които придобиват най-ралични нюанси и могат да наподобяват дори пламъци.
Hybrid Body Materials, както сами може да предположите от името, са в основата на цялостната концепция на Audi за олекотяване на конструкциите. Това са хибридни материали, които комбинират плюсовете на алуминия и подсилената с въглеродни нишки пластмаса (CFRP).
Fiberglass Reinforced Plastic (FRP) технологията стои в основата на новите коаксиални пружини, които трябва да заместят стоманените. Те са с 40% по-леки, но се представят не по-лошо от конвенционалните. Серийното им приложение трябва да стане факт още през тази година с R8 e-tron.
Multitouch Controls системите разчитат на иновативна тъчпад технология, която позволява оперирането с няколко пръста. Същевременно инженерите на Audi са планирали тя да дава обратна връзка към водача чрез тактилни стимули. Работи се активно и в посока системите за гласови команди и за реакция при жестове.
Predictive Suspension позволява на окачването да се адаптира автоматично към условията на пътната настилка. Екипът на Audi все още усъвършенства сензорите, които трябва да могат да различат, например, найлонов плик от дупка в пътя, но посоката, в която се движи, е да гарантира максималния комфорт на водача и неговите спътници, като и да осигури възможно най-високите нива на сигурност.