За нов главен изпълнителен директор на концерна е назначен Майк Манли, шеф Jeep
Ръководството на концерна FCA съобщи със съжаление, че състоянието на шефа на автомобилния гигант Серджо Маркионе се е влошило рязко след последната операция, поради което в събота е взето спешно решение за ускоряване на предаването на управлението на неговия приемник. Самият Серджо Маркионе възнамеряваше да подаде оставка едва през 2019 г. За нов главен изпълнителен директор на концерна е назначен Майк Манли, шеф на компанията Jeep. Той става и главен оперативен директор на групата за региона на NAFTA. През следващите дни ще се проведе среща на акционерите, на която кандидатурата трябва да бъде одобрена, но съветът вече е прехвърлил всички правомощия на Манли. Успоредно с това, компанията Ferrari, на която Серджо Маркионе също е главен изпълнителен директор, обяви назначаването на негов наследник - това е Луис Камилери, бивш главен изпълнителен директор на Philip Morris International.
Ето какво каза президентът на FCA Джон Елкан за внезапното влошаване на здравословното състояние на Серджо Маркионе: "Тази ситуация бе немислима само преди няколко часа, всичко това ни оставя с чувство за несправедливост. Първите ми мисли са със Серджо и семейството му. На седемнадесети юни Маркионе (на снимката) навърши 66 години.”
Майк Манли е на 54 години. Той оглавява марката Jeep от 2009 г. и Ram от 2015 г. Манли възнамерява да изпълни бизнес плана за 2018-2022 г., подготвен от предшественика си. Според ръководството на FCA този план е в състояние да осигури солидно и независимо бъдеще за групата.
Маркионе оглави Fiat през 2004 г. в нелоши времена за концерна (производителят после понесе загуби). Серджо бе в състояние да поправи нещата, като стартира редица нови модели, на първо място много популярния ретро хечбек Fiat 500. През 2014 г. последва поглъщане на Chrysler, а обединената компания FCA се превърна в един от най-големите автомобилни производители в света. Една година по-късно Маркионе освободи Ferrari от състава на концерна (самостоятелността бе ознаменувана през 2016).
Освободен от прякото подчинение на FCA, Ferrari все още поддържа близки отношения с концерна и продължава да жъне успехи. Голяма полза от сътрудничеството е например Maserati, който оборудва своите модели с двигатели на Ferrari.
По-нататъшните стъпки на Серджо невинаги се възприемаха еднозначно, но де факто той бе в състояние да спаси Chrysler, въпреки намаляването на моделната му гама до минимум, а Fiat да се чувства по-уверен. Maserati и Alfa Romeo се ползват със специално отношение – известно е какви ярки модели създадоха марките през последните няколко години. Наскоро шефът и подчинените му разработиха петгодишен план за развитие на групата, в който особена роля играят Jeep (той играе ролята на истински локомотив), Maserati и Alfa Romeo. Джон Елкан заяви: "Можем да гарантираме възможно най-голяма приемственост и запазване на уникалните култури на нашите компании".