Тя ще засегне около една трета от автомобилите на концерна (включително Skoda, Seat и Audi), които се продават в ЕС от 2009 г. до август 2015
Възникналият скандал в САЩ с дизелови двигатели на автомобили на VW логично се разпространи и на Стария континент.
Концернът Volkswagen Group изтегля в 28 страни от ЕС 8,5 милиона автомобила с дизеловата серия EA 189, включително 2,4 милиона в Германия – такова е изискването на Федералното ведомство за автомобилен транспорт KBA. Извън ЕС положението все още се уточнява за всяка страна отделно, за да бъде определено кои двигатели трябва да бъдат ремотирани. Сега се разработва и необходимата процедура. От компанията заявиха, че сервизната кампания за клиентските автомобили ще започне през януари 2016. По същество това е подмяна на скандалния софтуер, но в някои случаи ще има и смяна на части в горивната система. Тези двигатели ще ще бъдат коригирани през септември следващата година. В началото на 2016 ще започнат и ремонтните работи на около половин милион автомобила в Съединените щати.
Европейската кампания ще засегне около една трета от автомобилите на канцерна (включително Skoda, Seat и Audi), които се продават в ЕС от 2009 г. до август 2015.
Новият изпълнителен директор на VW Матиас Мюлер се надява, че сервизната кампания ще приключи до края на на следващата година. Но в момента е много сложно да бъде оценено колко ще струва всичко това на немския автомобилен концерн. Освен това трябва да се добавят и разходите за различни съдебни дела , разбира се, и глоби. Като цяло, според различни оценки, дизеловият скандал може да струва близо 50 милиарда евро.
Проблемът не е се отнася до днешните мотори EA 288, твърди производителят. В бъдеще компанията планира в Европа и Съединените щати да внедрява в своите дизелови двигатели селективна система за неутрализиране с течност AdBlue, призвани да се справят с азотния оксид, който предизвика "дизелгейт".
Не е изключено в съдебното преследване да попаднат и конкретни лица, свързани с тази грандиозна измама. Вече в ход са специални разследвания в Германия и Италия, дори в медиите се появиха съобщения за претърсване в офисите и домовете на някои високопоставени служители. Според списание Der Spiegel поне 30 мениджъри от концерна най-вероятно са знаели за измамата. Представители на VW обаче веднага декларираха, че броят на заподозрените е "напълно неоснователен." Любопитното е, че както изглежда според Мартин Винтеркорн подалите оставки до момента отговорни лица не са знаели за скандалния софтуер Както и да е, на другия ден министърът на правосъдието на провинция Долна Саксония Анте НивишЛенартс се извини на бившия изпълнителен директор на VW за неверни твърдения от страна на прокуратурата, прозвучали в парламента. Всъщност се оказва, че срещу Винтеркорн не е заведено никакво съдебно дело.