Мери Бара отказа да посочи потенциалната цена на европейската марка
Шефът на General Motors CEO Мери Бара заяви, че автомобилният производител проучва възможности с PSA Group, но отказа да посочи потенциалната цена на европейската марка Opel.
Бара, говорейки във вторник в Икономическия клуб на Вашингтон, тя не се спря подробно за разговорите с PSA, които станаха известни пред света преди две седмици и отказа да каже кога най-големият американски автомобилен производител може да реши да продаде марката Opel, която от своя страна отчита финансови загуби в продължение на 16 поредни години.
"Ние направихме много, за да подобрим бизнеса, но проучваме възможности дали можем да ускорим, че дори да направим повече, защото мащабът има значение в този бизнес", каза тя. "Ние продължаваме диалога."
Бара сподели още, че производителят на автомобили подкрепя реформата на корпоративния данък, но изрази опасенията си относно предложенията за промени на граничните данъци.
"Ако това не се направи много умно, то може да се окаже проблематично," подчерта тя, като каза, че данъчната реформа не трябва да доведе до "нежелани последствия."
Планираните корекции на граничния данък ще наложи 20% данък върху вносните стоки, като същевременно някои стоки, които се изнасят, ще бъдат освободени от налози. Някои автомобилни производители вече изразиха загриженост относно данъка, особено защото в производството на всички американски автомобили се използват значителен брой чуждестранни части.
Няма точен график
В някои информации в Европа се твърди, че сделката между GM и PSA може да стане факт още през следващата седмица, но Бара отказа да посочи точна дата.
Концернът PSA, производител на автомобили Peugeot и Citroen, базиран в Париж, и GM потвърдиха на 14 февруари, че провеждат преговори за закупуване на марката Opel от PSA, при което французите ще получат втори по-големина пазарен дял в Европа след Volkswagen AG.
Придобиването на марките Opel и Vauxhall, собственост на GM, ще осигури на PSA 16,3% дял на европейския пазар на леки автомобили, като по този начин ще изпревари френския конкурент Renault SA.
PSA и GM от дълги години партнират в областта на малките автомобили, но се провалиха при създаването на "глобален стратегически съюз" през 2012 г. и бързо се върнаха към отделни съвместни проекти.
Миналата седмица германското списание Der Spiegel писа, че GM ще продаде на френската компания PSA само лиценза за производството на Opel, ако се съгласи да не продава автомобилите в Северна Америка, Русия или Китай.