Двете компании с партньори разработват електронно гориво, неутрално спрямо климата
Siemens Energy, към който се присъединяват производителят на спортни автомобили Porsche и набор от международни компании, разработва и изпълнява пилотен проект в Чили, който се очаква да даде първата в света интегрирана, търговска, индустриална инсталация за производство на синтетични климатично неутрални горива (e -горива). В пилотната фаза около 130 000 литра електронни горива ще бъдат произведени още през 2022 г. В следващите две фази капацитетът трябва да бъде увеличен до около 55 млн. литра електронни горива годишно до 2024 г. и около 550 млн. литра на електронните горива до 2026 г. Porsche ще бъде основният клиент на зеленото гориво. Други партньори по проекта са енергийната фирма AME и петролната компания ENAP от Чили и италианската енергийна компания Enel.
Пилотният проект Haru Oni в провинция Магаланес се възползва от отличните условия на вятъра в южната част на Чили за производство на неутрално към климата гориво с помощта на зелена вятърна енергия. Като част от националната стратегия за водорода в Германия, за подкрепа на проекта Siemens Energy ще получи безвъзмездна помощ от около 8 млн. евро от Федералното министерство на икономиката и енергетиката, съобщи министерството.
Кристиан Брух, главен изпълнителен директор на Siemens Energy: „Създаването на устойчива енергийна икономика ще изисква преосмисляне. Възобновяемата енергия вече няма да се произвежда само там, където е необходима, а там, където природни ресурси като вятър и слънце са широко достъпни. Така че по целия свят ще се появят нови вериги за доставки, които да пренасят възобновяемата енергия от един регион в друг. Това е особено важно за Германия, която - в крайна сметка - трябва да внася енергия, ако ще отговори на националното си търсене. Водородът ще играе все по-важна роля при съхранението и транспортирането на енергия. Ето защо подкрепата на германското правителство за проекта е важен сигнал. "
Главният изпълнителен директор на Porsche Оливер Блуме: „Електромобилността е основен приоритет в Porsche. Електронните горива за автомобили са полезно допълнение към това - ако се произвеждат в части на света, където има излишък от устойчива енергия. Те са допълнителен елемент по пътя към декарбонизацията. Техните предимства се крият в тяхната лекота на приложение: електронните горива могат да се използват в двигатели с вътрешно горене и хибриди с включване и могат да използват съществуващата мрежа от бензиностанции. Използвайки ги, можем да допринесем допълнително за опазването на климата. Като производител на високоефективни, ефективни двигатели, ние разполагаме с богат технически опит. Ние знаем точно какви характеристики на горивото се нуждаят от нашите двигатели, за да работят с минимално въздействие върху климата. Участието ни в първия в света завод за интегрирани електронни горива подпомага развитието на алтернативните горива в бъдещето. "
Федералният министър на икономиката Петер Алтмайер: „Водородът е ключов компонент за успешното провеждане на енергийната трансформация във всеки сектор. Ето защо, с Националната стратегия за водорода, ние се стремим да се възползваме от възможностите, които водородът предлага за климата, енергетиката и икономическата политика. Знаем, че няма да можем да покрием националното си търсене само от вътрешното производство и ще се нуждаем от международни партньорства. Така че съм много доволен да видя, че Siemens Energy и Porsche развиват производствен капацитет в други страни, заедно със структурите за внос, за зелен водород и дъщерните му продукти. Благодарение на немското ноу-хау, за първи път в света иновациите от лабораторията вече ще бъдат приложени в интегриран, търговски завод. "
Siemens Energy е съавтор на проекта Haru Oni (известен също като HIF проект) и служи като системен интегратор за покриване на цялата верига на стойността - от производството на енергия с помощта на вятърни турбини на Siemens Gamesa, до производството на зелен водород, до превръщане в синтетично гориво. Гъвкавата електролиза на PEM (PEM = протонна обменна мембрана) на компанията е идеално подходяща за използване на летлива вятърна енергия.
Като основен потребител на горивото, Porsche планира като първа фаза да използва електронните горива от Чили в проекти за маяци. Те включват използването на електронното гориво в превозни средства за Porsche motorsports, в Porsche Experience Centres и в перспектива също и в серийни спортни автомобили. Производителят на спортни автомобили ще започне с първоначална инвестиция от около 20 милиона евро.
AME е основният автор и собственик на HIF (High Innovative Fuels) проектна компания. Enel е съфинансиращ централата с фокус върху вятърната енергия и електролизата. ENAP ще подкрепи проекта.