SOFIA CAR Motorsport спечели полпозишън и шесто място в първото състезание за сезона от европейския GT4 шампионат, но определено може да съжалява за пропуснатия шанс да стигне поне до подиума. Както и за избора на пилоти...
SIN R1 е силен автомобил на фона на конкуренцията в GT4 шампионата. Това е добрата новина от първия състезателен уикенд на "Пол Арманяк". Лошата е, че конкуренцията в европейските серии е спаднала значително и близо 20% от пилотите в момента имат пряка връзка с България. От 12 автомобила на стартовата решетка два са на SOFIA CAR Motorsport, а Павел Лефтеров кара Lotus Evora GT4 за Булавто Рейсинг. Единственото що годе популярно име на пистата в Ногаро бе Дънкан Хуисман и той съвсем логично спечели и двата старта въпреки значително по-слабия си съотборник.
При тази конкуренция SIN R1 трябваше да спечели и щеше да го направи, ако вместо Хендрик Щил за българския екип караше по-силен състезател. Щил бе номер едно в първата квалификация и водеше преди спиранията в бокса в отварящата надпревара. За съжаление допусна серия от грешки във втората половина от състезанието и вместо да се качи на подиума, завърши шести. Сходна бе и ситуацията във втория кръг. Вместо да се пребори за второто място, Щил се удари във ван дер Енде, който заради технически проблем излетя от пистата на завой седем.
SOFIA CAR Motorsport си тръгна от Ногаро без подиум. Ако вместо Щил караше Тим Харви например, българският тим можеше дори да се бори за победата, защото SIN R1 имаше сили за нея. Във втория кръг обаче е малко вероятно автомобилът да е на толкова високо ниво, тъй като след BoP теста ще бъде сериозно ограничен.
Ногаро бе златна възможност за Росен Даскалов да промотира своя проект. Но създателят на SIN R1 я пропиля! Ако беше номинирал наистина силен водещ състезател и той бе спечелил на "Пол Арманяк", вероятно немалко платени пилоти биха пожелали да се включат в екипа за следващите състезания. Това е класическият модел при подобни начинания. Плащаш на качествен пилот, за да кара, той прави автомобила, след което продаваш местата в отбора. Другото е компромис, който се отразява негативно върху развитието на проекта.
Изборът на Ивайло Цонев и на откритието на Владо Илиев - Григор Григоров, за втория автомобил е оправдан. Те плащат за своите участия. Резултатите им бяха посредствени въпреки скоростта на SIN R1. Какви обаче да бъдат, при положение че в България няма нито една истинска писта?
И все пак SIN R1 е силен автомобил на фона на слабата конкуренция. И може да печели, ако не бъде ограничен от организаторите на шампионата заради BoP. И ако го направи, GT3 е следващата крачка.