Новите регистрации на чешките автомобили в Германия скочиха с 27%
Глобалните продажби на Skoda през май са нараснали с 15% и са достигнали 91 200 нови регистрации, като този скок се дължи преди всичко на пазарите в Западна Европа.
Това е деветият поред силен месец с увеличаване на продажбите, казва се в официалното съобщение на Skoda.
Резултатът през май е най-добрият месечен показател на бранда, като по този начин продължава да преследва основната си цел - 1 млн. продажби за първи път в историята си през тази година. Автомобилният производител планира да постигне пазарен показател от 1,5 милиона автомобила до 2018. Миналата година чешката марка продаде 939 200 коли, което е спад с 2% в сравнение с предишната година.
За първите пет месеца на годината марката, която е в състава на Volkswagen Group, бележи ръст от 14% с продадени 428 000 автомобила.
Skoda се представя изключително силно в Китай, който вече е най-големият самостоятелен пазар за производителя от Млада Болеслав. Планът на компанията за увеличаване на продажбите си е част от общите планове на Volkswagen, които предвиждат да бъдат изпреварени General Motors Co. и Toyota Motor Corp. като най-големи автомобилни производители до 2018. От Skoda подчертават, че в плановете си включва представяне на всеки шест месеца нов или обновен модел, както и значително увеличаване на продажбите още до 2016 г..
Продажбите на модела Skoda Rapid скочиха със 159% през миналия месец, докато продажбите на Yeti SUV нараснаха с 26 %. С 12% са се увеличили и продажбите на бестселъра - обновената Octavia, която влезе в шоурумовете през ноември 2012.
Новите регистрации на автомобили Skoda в Германия скочиха с 27%, а във Великобритания - с 29%. Продажбите на марката намаляха с 5 % в Източна Европа, в Русия няма промяна, а в Китай – с 11%.