Марката няма да бъде препозиционирана заради силната й конкуренция срещу някои модели на компанията майка Volkswagen.
Skoda планира да удвои продажбите си до „поне“ 1.5 милиона автомобила годишно до 2020 г. и за целта ще атакува пазарите в Китай, Индия и Русия, заяви шефът на производителя Винфрид Вахланд.
Според него компанията е готова да положи необходимите усилия за реализирането на амбициозния растеж. Skoda продаде малко над 684 000 автомобила през миналата година. Планът на чехите включва драстично увеличение на продажбите на родния им пазар и масирано навлизане в разрастващите се Китай, Индия и Русия.
Междувременно в началото на месеца се появиха сигнали от собственика на Skoda Volkswagen, че марката ще бъде препозиционирана. Причината за това е силната конкуренция на чехите спрямо моделите на компанията майка. Предполага се, че това е основната „вина“ на предишния президент на Skoda Рейнхард Йънг, под чието ръководство по-евтините модели като Superb и Yeti се продаваха по-добре от еквивалентните им в гамата на VW.
Вахланд отрече тази информация и заяви, че Skoda не се съревновава с автомобилите от Волфсбург, а с корейските Kia и Hyundai. Той обясни, че бъдещите модели на компанията ще са основно семейни, разчитащи на функционалност и добро съотношение цена-качество.