Ръст със 7% или общо 270 249 единици през миналия месец
Продажбите на нови автомобили в Германия през юли скочиха, което предполага по-нататъшно подобряване на търсенето на най-големия европейски автомобилен пазар през втората половина на годината.
Новите регистрации на леки автомобили в Германия са нараснали със 7% или общо 270 249 единици през миналия месец, сочат обявените днес данни от немската Федерална служба за транспорт.
За сравнение, продажбите през юни паднаха с 2%, тъй като за същия месец година по-рано е имало един работен ден повече. Увеличението през миналия месец от 7% е най-високото от началото на годината.
Продажбите за седемте месеца на годината като цяло бележат ръст от 3% или общо 1,81 млн. единици.
"Германия отново се върна на пистата по отношение на обемите", сподели Джонатан Поскит, ръководител на Европейския център за прогнозиране за LMC Automotive. "Резултатът от юли със сигурност е положителен показател, което отразява стабилния икономически контекст, и като цяло - подобряване на доверието на потребителите."
Въпреки това Поскит предупреждава, че отстъпките продължават да подхранват продажбите на ключовия пазар в Европа и в региона като цяло, подхранват и маржовете на печалбата на производителите на автомобили и поставят под съмнение силата на възстановяването.
"Стимулите са функция на този пазар, и в Европа като цяло, но те влияят за известно време и не можем да очакваме това да се промени значително, като се има предвид, че пазарната среда в региона е сравнително неустойчива", допълва той.
Продажбите във Франция вървят надолу, ръст от 5% в Италия
Възстановяването в Германия контрастира със спад във Франция, автомобилен пазар № 3 в Европа, където регистрациите на леки превозни средства са паднали с 4% или общо 143 777 коли през юли.
Продажбите в Италия, четвъртият по големина в Европа автомобилен пазар, са нараснали с 5 % през миналия месец или 113 777 автомобила.
Автомобилната индустрия в Европа през последните шест години преживява спад, след като продажбите слязоха до най-ниското си ниво за последните две десетилетия и потребителите намалиха скъпите си покупки, но пазарът постепенно се връща към растеж.
Пазарът на нови автомобили в региона върви нагоре за последните десет месеца. LMC прогнозира "по-бавен и стабилен растеж" за останалата част от 2014 г., а прогнозата за Германия е нарастване от 3%о до 4 % в сравнение с миналата година или 2 950 000 нови регистрации.