Швейцарският тунер явно счита 480-те конски сили на Porsche Turbo за твърде недостатъчни. Конструкторите на Sportec запретват ръкави, за да извлекат в крайна сметка 700 "коня" от шестцилиндровия боксер.
Сред специалните съставки на Sportec SP 700 попадат два нови турбокомпресора, спортна изпускателна система с мощни катализатори и клапа за настройване на звука. Промени има още при всмукателните колектори и въздушния филтър. Електрониката за управление на двигателя се настройва индивидуално за всеки автомобил, в следствие на което инженерите постигат максимален въртящ момент от 765 Нм при 3000 об./мин.
Адско ускорение
Потенциалът на Sportec SP 700 позволява ускорение до 100 км/ч за 3,2 секунди; спринтът до 200 км/ч пък отнема не повече от 10,4 сек. Тягата на двигателя отстъпва пред въздушното съпротивление едва при достигане на немислимите 342 км/ч. Външността на швейцарското "острие" се отличава с 20-цолови колела от SPR-Forged и напълно нов аеродинамичен кит, който превръща Porsche Turbo в съвсем нов автомобил.