Бъдещето на състезателния директор Маси предстои да бъде уточнено
Дългоочакваната работна среща на Комисията към Формула 1 приключи без изненадващи новини. На нея бяха дискутирани подробности около скандалния финал на миналия сезон, но ФИА ще обяви на по-късен етап резултатите от провеждащото се разследване.
Тим шефовете на Mercedes и Red Bull Тото Волф и Кристиан Хорнър не са били враждебно настроени, коментира след срещата новият президент на ФИА Мохамед Бин Сулайем, което е положителен знак. „Седяха един до друг. Може би е заради Свети Валентин“, пошегува се наследникът на Жан Тод. „Бяха близо един до друг. Бяха в добро настроение, което е хубаво. Очаквах повече шоу, но се радвам, че помежду им отново има хармония.“
Срещата на Комисията към Формула 1 е продължила близо четири часа. Въпреки това я не е довела до категорични решения относно спорната ситуация с рейс контрола. Бин Сулайем обаче потвърди, че предстоят структурни промени и е наличен план за действие.
Президентът на ФИА не коментира бъдещето на състезателния директор Майкъл Маси, върху когото бе хвърлена огромна част от вината за финала на Гран при на Абу Даби. Според Sky Sports обаче се очаква той да бъде освободен от поста и назначен на друга позиция, която ще е свързана с безопасността. Много е вероятно да бъдат номинирани двама състезателни директори, които да се ползват с по-голяма подкрепа и да изпълняват ангажиментите си на ротационен принцип.
F1 Commission Meeting - Media Statementhttps://t.co/JYcN7YRvZ7
— FIA (@fia) February 14, 2022
На срещата във вторник ФИА взе решение сезон 2022 да включва само три спринта. Първоначалният план беше за шест, но големите отбори настояваха при това положение таванът на бюджетите да се увеличи стабилно, а малките тимове очаквано се противопоставиха на тези искания.
Спринтовете ще са на „Имола“ (23 април), „Ред Бул Ринг“ (09 юли) и „Интерлагос“ (12 ноември). Точкуването ще бъде променено. Преди първият взимаше три точки, вторият - две и третият – само една. При новия вариант точки ще печелят първите осем, като победителят ще получи осем, а осмият – една.
От ФИА потвърдиха също, че няма да се дават точки, ако дадено състезание не включва поне две обиколки без сейфти кар. Това е отговор на миналогодишната Гран при на Белгия, която завърши без състезателна обиколка и въпреки това пилотите в топ десет си разпределиха половината точков актив.
Когато са направени две състезателни обиколки, но не са достигнати 25% от планираната дистанция, победителят ще получава само шест точки. При направени между 25 и 50% обиколки - първото място ще дава 13, а между 50 и 75% - 19 точки.