Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Срещу даунсайзинга: Honda Accord с класически атмосферен бензинов мотор

30.12.2014 20:04 1
1
3374258702

Honda Accord е утвърден играч на световната автомобилна сцена, а осмото поколение се доказа като верен последовател на ценностите му. Нивото на оборудване Bulgarian Edition предлага на изгодна цена един зрял автомобил с атмосферен двигател, приготвен по класическа рецепта на Honda.

Accord Bulgarian Edition. Така се нарича едно от нивата на оборудване, с което дилърът на Honda в България в момента съблазнява потенциалните си клиенти. Доста изгодно предложение предвид факта, че на цена от 43 990 лв. получавате на практика високо ниво, в което липсват единствено кожената тапицерия и навигационната система. Последното бързо се забравя, тъй като вносителят ви подарява таблет с навигация.
На световната сцена моделът на Honda от средния клас отдавна се е утвърдил като един от главните играчи, а в Щатите неизменно е сред най-продаваните автомобили, като неведнъж е заемал и челната позиция. И осмото поколение на Accord не изневерява на традициите на марката със своя силно разпознаваем дизайн, високо ниво на надеждност и безукорни двигатели. Honda неизменно спазва самобитния си стилистичен характер, който й печели много фенове. Тези особености характеризират моделите от най-малкия Jazz до Accord и Legend и въпреки разликите в акцентите при версиите за различните части на света марката успява да запази своя уникален облик.

Чистото удоволствие от превключването на предавки

Всичко това важи с пълна сила и за европейската версия на осмото поколение на Accord с нейните източени и елегантни пропорции, излъчващи лекотата на чистите линии и повърхности. Тази лекота се изразява с онази динамика, характерна за ефективното и изчистено тяло на лекоатлетите без грам мазнина, като контрапункт на грубата и арогантна демонстрация на сила и тежки обеми. В Accord Bulgarian Edition можете да откриете точно тази чиста енергия, в която все още не е примесена самоцелната насоченост към даунсайзинг агрегати. Не че Honda не може да прави добри турбомашини, както показва спортната история на фирмата и не че не готви офанзива от даунсайзинг мотори, за които вече подробно ви разказахме. В актуалния Accord кипи неподправената и първична енергия на класическия за марката високооборотен атмосферен бензинов агрегат. Вече утвърденият двулитров R20А3 (виж карето по-долу) е високотехнологичен по свой начин, бързо достига работна температура и разполага с достатъчно еластичност в средния оборотен диапазон, въпреки че на хартия максималният въртящ момент от 192 Нм се постига при 4100 об./мин (виж карето). Липсата на високо налягане в цилиндрите е предпоставка за по-мека, плавна, балансирана и тиха работа. Въпреки че моторът е с четири, а не с шест цилиндъра, на празен ход шумът му почти не се усеща и това в голяма степен компенсира липсата на старт-стоп система, а дори и при режими на високи обороти, каквито той с удоволствие поема, до купето на достигат дразнещи слуха звуци. Конструкторите са се постарали да съобразят характеристиките на предавателната кутия с особеностите на мотора и дори пета и шеста предавка не са особено дълги. Вярно е, че желанието за по-динамично шофиране изисква малко по-често боравене с лоста на предавките, но то се превръща в особено приятно преживяване благодарение на балансираната подредба на предавателните числа и изключително прецизното превключване на късия лост. В това отношение инженерите от Honda могат да обучават много от колегите си, а удоволствието от този процес е толкова голямо, че напълно обезсмисля поръчването на автоматична предавателна кутия.
Отлични параметри по отношения на баланса между комфорт и динамика предлагат също кормилното управление и ходовата част – по често използваното изпитателно „трасе“ от площад „Македония” до кръстовището на Красно село върху неравна настилка, за която всеки изпитателен полигон може да мечтае, Honda Accord не показва и най-малки признаци на трополене и неприятно клатене, без при това да достига до прекомерно мека и комфортна настройка. Как въпросната ходова част ще се държи след по-дълъг пробег, можем само да предполагаме – но тъй като това поколение на Accord вече натрупа достатъчно години зад гърба си, съществува изобилно количество статистика относно надеждността на модела.

Надеждност и още нещо

Според изданието „Употребявани автомобили“ на auto motor und sport и Dekra осмото поколение на Accord запазва традиционните японски ценности като високо качество, надеждност и богато оборудване. На този фон странен остава фактът, че моделът не е често срещано явление по европейските шосета. Също толкова странно е, че повечето автомобили не се продават с иначе чудесния дизелов двигател 2.2 i-DTEC с варианти на мощност от 150 и 180 к.с. (вторият след април 2011 година), който впрочем е изключително икономичен. Вероятно заради натрупания с десетилетия положителен имидж на бензиновите мотори повечето клиенти избират агрегатите с двулитров (156 к.с.) и 2,4-литров (201 к.с.) работен обем. „Висококачествени материали, надеждното и прецизно сглобените в интериора; каросерията е здрава, издръжлива на усукване и защитена от корозия. В различните статистики за дефекти Accord се представя отлично“ – това можем да прочетем в докладите на Dekra за Accord, който получава и пет звезди в теста на EuroNCAP.

Текст: Георги Колев


ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Каросерия
Петместен седан, дължина x широчина x височина 4725 x 1840 x 1470 мм, междуосие 2705 мм, собствено тегло 1428 кг.

Ходова част
Независимо окачване, отпред с две триъгълни рамена на колело, винтови пружини и амортисьори, отзад независимо многораменно, с винтови пружини и телескопични амортисьори. Вътрешно вентилирани дискови спирачки отпред, дискови отзад, гуми 225/50 R 17.

Силово предаване
Предно предаване, 6-степенна механична трансмисия.

Двигател
Четирицилиндров редови бензинов мотор, работен обем 1997 см3, мощност 114 кВт (156 к.с.) при 6300 об./мин, максимален въртящ момент 192 Нм при 4100 об./мин.


Динамични характеристики
0 – 100 км/ч  9,4 сек
Макс. скорост  215 км/ч
Среден разход (ECE) бензин 95Н 6,9 л/100 км

Базова цена   
Honda Accord Tourer Bulgarian Edition 43 990 лв.


Двигателят R20A: Контрапункт на даунсайзинга

Един разпределителен вал, i-VTEC за цикъл на Аткинсън

Двигателят R20A на Honda Accord на практика датира от 2006 година и е версия с удължен ход на 1,8-литровия R18A. Той е с един разпределителен вал (SOHC), което по никакъв начин не му пречи да задвижва 16 клапана и да използва система за променливо газоразпределение i-VTEC. Нещо повече – при комбинацията от i-VTEC и fly-by-wire управление на дроселовата клапа конструкторите на Honda са решили да използват гърбицата с по-голям ход и по-продължителна фаза на отваряне не при високи оборотни режими, а за реализация на икономичен режим на работа в по-използваните средни диапазони на натоварване и обороти. Как става това: Дроселовата клапа се задържа отворена по-широко, а всмукателният клапан остава отворен дълго след като буталото се насочва обратно нагоре в хода си пр, което част от гориво-въздушната смес се връща обратно във всмукателните колектори. На практика така инженерите реализират работа в ефективния цикъл на Аткинсън с намалени помпени загуби при най-често използваните режими, избягвайки недостатъците му при ниски обороти.
Двулитровият агрегат се е сдобил и с балансиращи валове, които са наложили промяна на конструкцията на блок-картера. Усилени са опорите на основните лагери поради по-голямото натоварване при по-дългия ход. Освен това R20A3 разполага и с всмукателни тръбопроводи с променлив контур с три степени, използвани в зависимост от оборотните режими и положението на дроселовата клапа. С тяхна помощ се постигат резонансни вълнови ефекти, така че точно пред всмукателните клапани да се оформят вълни с по-високо налягане, които да осигурят по-добро пълнене – важен фактор за машините с атмосферно пълнене. Дългият ход (диаметър на цилиндъра х ход на буталото 81,0 х 96,9 мм), за който стана дума, не само увеличава работния обем, но и позволява да се постигне по-висок въртящ момент при ниски и средни оборотни режими. Така въпреки че в общите представи, както и на фона на съвременните даунсайзинг агрегати (1.8 TFSI на Audi например достига максималната си мощност още при 4500 об./мин), това все пак е високооборотен двигател – максималната мощност от 156 к.с. се постига при 6300 об./мин, той не е такъв според представите на Honda и е ориентиран не толкова към високи нива на мощността, колкото към нейното плавното и равномерно разгръщане. Така двигателят разполага с почти 180 Нм при 2000 об./мин и около 160 Нм още при 1300 об./мин. Конструкторите са се стремили да компенсиран увеличеното от оборотите триене с намален натиск на буталните пръстени върху цилиндровите стени – това е улеснено от по-малкото налягане и съответно по-малкия натиск на газовете върху пръстените в сравнение с един турбомотор. Инженерите на Honda, които са майстори в областта на горивния процес, са го оптимизирали максимално, а за стабилно високо ниво на напрежението и по-добър контрол всяка свещ е оборудвана с отделна бобина върху нея.

 

Коментари

nikito_blend
Лошото е че Акорда не се купува и затова от Хонда спират да го предлагат в Европа. Иначе е много хубав автомобил.

comments powered by Disqus