Планът ще възстанови конкурентоспособността на Groupe Renault
След одобрение от страна на Борда на директорите, Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Groupe Renault, представя „Renaulution“, нов стратегически план, чиято цел е да измести стратегията на Groupe Renault от обем към стойност.
Стратегическият план е структуриран в 3 фази, които се стартират паралелно:
- “Resurrection” (възкресение), продължаваща до 2023 г., ще се фокусира върху възстановяването на маржа и генерирането на приходи;
- “Renovation” (обновяване), обхващаща периода до 2025 г., ще доведе до обновени и обогатени гами продукти, подхранващиenaulution рентабилността на марките;
- “Revolution” (революция), започваща от 2025 г., ще пренасочи бизнес модела към технологии, енергия и мобилност, превръщайки Groupe Renault в лидер във веригата на стойността на новата мобилност.
Планът Renaulution ще възстанови конкурентоспособността на Groupe Renault чрез:
- усъвършенстване на план 2o22[ Планът 2o22 за намаляване на фиксираните разходи с повече от 2 млрд. евро за 3 години беше представен на 29 май 2020 г.] и повишаване на инженерната и производствена ефективност за намаляване на фиксираните разходи и за подобряване на променливите разходи в световен мащаб;
- оползотворяване на текущите индустриални активи на Groupe Renault и електрическото лидерство в Европа;
- надграждане на Алианса за увеличаване обхвата на продукти, бизнес и технологично покритие;
- ускоряване на мобилността, енергийните услуги и услугите, свързани с данни;
- стимулиране на рентабилността чрез 4 диференцирани бизнес подразделения, базирани на упълномощени марки, ориентирани към клиентите и пазарите.
Този план ще бъде стартиран от нова организация: функциите, начело с инженерството, са отговорни за конкурентоспособността, разходите и времето, необходимо до лансиране, на продуктите на марките. Пълноценните, ясни и диференцирани марки управляват своята рентабилност.
В съответствие с тази организация, ориентирана към стойността, компанията вече няма да измерва своите резултати по пазарни дялове и продажби, а по рентабилност, генериране на приход и ефективност на инвестициите.
Groupe Renault си поставя нови финансови цели:
- до 2023 г. има за цел да достигне над 3% оперативен марж, около 3 млрд. евро кумулативен автомобилен оперативен свободен паричен поток[ Автомобилен оперативен свободен паричен поток: парични потоци след лихви и данъци (с изключение на дивиденти, получени от публично регистрирани компании) минус материални и нематериални инвестиции, нетни приходи от продажби +/- промяна в изискването за оборотен капитал] (2021-23) и по-ниски инвестиции (НИРД и капиталови разходи) до около 8% от приходите,
- до 2025 г. се стреми към минимум 5% оперативен марж, около 6 млрд. евро кумулативен автомобилен оперативен свободен паричен поток² (2021-25) и подобрение на ROCE[ ROCE (възвръщаемост на заетия капитал) = автомобилна оперативна печалба (вкл. AVTOVAZ) * (1- средна данъчна ставка) / (материални активи + нематериални инвестиции + финансови активи – инвестиции в RCI/Nissan/ Daimler + изискването за оборотен капитал)] с поне 15 пункта в сравнение с 2019 г.
Планът Renaulution ще гарантира устойчивата рентабилност на Groupe Renault, като същевременно продължи да изпълнява поетия от компанията ангажимент за нулев въглероден отпечатък в Европа до 2050 г.
Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Groupe Renault, заяви: „Планът Renaulution е свързан с преместване фокуса на цялата компания от обеми към стойност. Повече от обрат, това е дълбока трансформация на нашия бизнес модел. Поставили сме стабилни, здравословни основи за нашето представяне. Рационализирахме нашите операции, започвайки с инженерство, коригирайки размера си, когато е необходимо, преразпределяйки ресурсите си в продукти с висок потенциал и технологии. Тази повишена ефективност ще подхрани бъдещата ни гама: пълна с технологии, електрифицирана и конкурентна. И това ще подхрани силата на нашите марки, всяка със своите ясни, диференцирани територии; отговорни за тяхната рентабилност и удовлетвореност на клиентите. Ще преминем от автомобилна компания, работеща с технологии, към технологична компания, работеща с автомобили, като ще реализираме поне 20% от приходите си от търговия с услуги, данни и енергия до 2030 г.
Ще постигнем това поетапно, осланяйки се на активите на тази велика компания, на уменията и отдадеността на нейните служители. Renaulution е вътрешен стратегически план, който ще внедрим и ще постигнем по същия начин, по който сме го изготвили: колективно."
Планът Renaulution включва следните основни елементи:
1.Ускоряване на ефективността на функциите, от което ще зависят конкурентоспособността, разходите, времето за разработка и времето за лансиране.
- Инженерна и производствена ефективност, скорост и производителност, подсилени от Алианса:
- Рационализиране на платформите от 6 на 3 (с 80% от обемите на Groupe Renault, базирани на три платформи на Алианса) и силови агрегати (от 8 на 4 семейства)
- Всички нови модели, възползващи се от съществуващите платформи, ще бъдат на пазара след по-малко от 3 години
- Корекция в размера на производствения отпечатък от 4 млн. единици през 2019 г. на 3,1 млн. единици през 2025 г. (стандарт Harbour)
- Преоткрита ефективност с доставчиците
Преориентиране на международния отпечатък на Groupe Renault към бизнес с високи маржове: особено в Латинска Америка, Индия и Корея, като същевременно използва конкурентоспособността в Испания, Мароко, Румъния, Турция и създава повече полезни взаимодействия с Русия.
Строга дисциплина на разходите:
- Намаляване на фиксираните разходи: план 2o22, постигнат по-рано, продължен до 2023 г. до достигане на 2,5 млрд. евро и до 2025 г., целящ 3 млрд. евро (вкл. вариабилизация на фиксираните разходи)
- Променливи разходи: подобрение от 600 евро/ автомобил[ ISO микс.] до 2023 г.
- Намаляване на инвестициите (НИРД и капиталови разходи) от около 10% от приходите до под 8% до 2025 г.
Всички тези усилия ще засилят устойчивостта на Groupe Renault и ще намалят точката на безубезност с 30% до 2023 г.
2.Четири бизнес подразделения със силна идентичност и позициониране. Този нов модел ще създаде по-балансирано и печелившо продуктово портфолио с 24 лансирания до 2025 г. - половината от които в сегменти „C“ и „D“ и поне 10 електрически модела.
Тази нова ориентирана към стойността организация и продуктова офанзива ще доведе до по-добри цени и микс от продукти.
Renault, Новата вълна
Марката ще въплъти модерността и иновациите в и извън автомобилната индустрия, например в енергетиката, технологиите и услугите за мобилност.
Като част от стратегията си, марката ще повиши своя сегментен микс с офанзива в сегмент „С“ и ще засили позициите си в Европа, като същевременно се фокусира върху печеливши сегменти и канали на ключови пазари като Латинска Америка и Русия.
Марката ще се осланя на своите мощни активи:
Лидер в електрификацията до 2025 г. с:
- „Electro pole“, потенциално в Северна Франция, най-големият производствен капацитет на Groupe Renault за електромобили в света,
- Съвместно предприятие за водород
- Най-„зеленият“ микс в Европа
- 50% дял на електрически автомобили в предстоящите лансирания в Европа, с по-висок марж в сравнение с автомобили с ДВГ (в евро)
- Висока конкурентноспособност на хибридния пазар с 35% хибриден микс
Високотехнологичен производител на екосистеми: превръщане в ключова фигура за ключови технологии от „big data“ до киберсигурност, със „Software République“
Лидер в кръговата икономика с услуги, посветени на електрическа мобилност и енергия чрез Re-Factory във Флан (Франция)
Dacia-Lada, всичко е в семплостта
Dacia, оставайки Dacia с младежко излъчване, и Lada, все още груба и жилава, ще продължат да предлагат продукти на достъпни цени, базирани на доказани технологии, насочени към интелигентни купувачи, като същевременно разширяват хоризонта си до сегмент “C”.
Супер-ефективни бизнес модели
- Design-to-cost
- Подобрена ефективност: от 4 платформи до 1, 18 типа каросерии до 11, увеличавайки средното производство от 0,3 милиона единици/платформа до 1,1 милиона единици/платформа.
Обновена конкурентна гама и нови хоризонти в сегмент “C”
- 7 модела, лансирани до 2025 г., 2 в сегмент “C”
- Възраждане на емблематични модели
- Въглеродна ефективност: Използване на техническите активи на Groupe Renault (LPG за двете марки, E-Tech за Dacia)
Alpine
Alpine комбинира автомобили Alpine, Renault Sport Cars и Renault Sport Racing в една пълноценна, нова интелигентна структура, посветена на разработването на ексклузивни и иновативни спортни автомобили.
100% електрически продуктов план, подкрепящ експанзията на марката чрез
- използване на мащаба и възможностите на Groupe Renault и Алианса с платформите CMF-B & CMF-EV, глобалния производствен отпечатък, глобалната дистрибуторска мрежа и финансовите услуги на RCI Bank and Services, осигурявайки оптимална конкурентоспособност на разходите.
- F1 в основата на проекта, подновен ангажимент към шампионата.
- разработване на електрически спортен автомобил от следващо поколение с Lotus.
Цел за постигане на рентабилност през 2025 г., включително инвестициите в автомобилния спорт.
Mobilize, отвъд автомобилите
Това ново бизнес подразделение има за цел да разработи нови печалби от данни, мобилност и свързани с енергията услуги в полза на потребителите на автомобили и да генерира над 20% от приходите на Groupe Renault до 2030 година.
Mobilize ще позволи на Groupe Renault да скочи по-бързо в новия свят на мобилността, предоставяйки решения и услуги на конкурентни марки и външни партньори.
Три мисии:
- Увеличаване времето в потребление на автомобила (90% неизползван)
- По-добро управление на остатъчната стойност
- Амбиция за нулев въглероден отпечатък
Уникално, достъпно и практично предложение:
- 4 проектирани според предназначението автомобила, 2 за споделена мобилност, 1 за споделено пътуване, 1 за куриерски доставки
- Иновативни решения за финансиране (абонамент, лизинг, pay-as-you-go)
- Специализирана платформа за данни, услуги и софтуер
- Нови услуги за поддръжка и рециклиране (Re-Factory)