Флотилията без емисии е финансирана от немското правителство с 9,5 млн. евро
Концернът Deutsche Post DHL планира до края на 2017 да удвои производствения си капацитет на Streetscooter. DHL разработиха електротранспортера съвместно с StreetScooter GmbH от Аахен и института RWTH Aachen. В процес на разработка е версията с горивни клетки и през 2018 ще стартира изпитателен автопарк с автономно управление и техника на Nvidia и ZF.
Местната флотилия без емисии Streetscooter досега е финансирана от германското министерство на околната среда с около 9,5 милиона евро. До края на годината пощата възнамерява да удвои досегашното производство от 10 000 Streetscooter на 20 000 автомобила годишно. За тази цел бившият завод Talbot-/Bombardierwerk в Аахен ще пусне в експлоатация нов производствен обект в Северен Рейн-Вестфалия - в завода в Дюрен годишно ще бъдат произвеждани 10 000 Streetscooter. В средносрочен план концернът възнамерява да преоборудва своята флотилия с изцяло електрическо задвижване. Понастоящем в експлоатация са 2500 автомобила, а през 2017 те трябва да станат 5000.
Автономният изпитателен автопарк стартира 2018
DHL стартира тестов автопарк Streetscooter, който ще бъде с автономно управление през 2018. Със самоходните електрически микробуси за доставка трябва да бъде автоматизирана и последната миля от доставката: това спестява пари и време. Блокът за управление на тестовия автопарк има изкуствен интелект (KI), доставчикът ZF го е разработил заедно с Nvidia. Камерите, Лидар сензорите (активни оптични системи, използващи за целта лазери) и радарните сензори предоставят данни и изображения, които софтуерът възприема и интерпретира в околността. По този начин автомобилите трябва да паркират самостоятелно и да планират и маршрута си. DHL и ZF представиха прототип в средата на октомври по време на конференцията по развойна дейност Nvidia GTC в Мюнхен.
Версиите на горивни клетки стъпват през 2018
Както съобщи в. Шпигел, наред с версиите на чисто електрическо задвижване ще стъпят и варианти със задвижване на горивни клетки. Това задвижване е разработено в сътрудничество с инженери от Университета за приложни науки в Аахен. Според Изпълнителният директор на пощите Юрген Гердс, Streetscooter оборудван със задвижване на горивни клетки има пробег до 500 километра. Това задвижване ще бъде използвано от пощата на кратки разстояния между метрополните центрове. Още през следващата година, логистичния концерн в Бон възнамерява да поръча производството на 500 такива автомобила и да ги пусне на пробен тест.
Освен това дружеството продава на трети лица своите собствени електрически автомобили, които са оптимизирани за работа в пощата и за доставка. Поне половината от тазгодишното годишно производство е предназначено за външни заинтересовани клиенти, между които са преди всичко общини, стратегически партньори и големи флотилии на националните и европейските страни.
Годишното производство на автомобилите StreetScooter се разпределя приблизително равномерно в две части - модели (с обем на товара около 4 м³) и Work L (с обем на товара около 8 м³). Цените на StreetScooter Work започват от 32 000 евро (за базовия вариант WorkPure). По желание StreetScooter GmbH предлага и подходяща инфраструктура за товарене. Следващият, още по-голям транспортер с приблизително 20 м³ обем на товара (Work XL) се очаква да влезе в експлоатация в началото на 2018, а след това ще бъде предлаган и на външни клиенти. Електронните велосипеди на StreetScooter (Work S) и E-Trikes (Work M) могат веднага да бъдат закупени от външни клиенти.
Шефът на концерна Post – eCommerce – Parcel и на концерна Deutsche Post DHL Group - Юрген Гердес, заяви по повод Streetscooter, че в момента това е най-големият проект за мобилност в Германия. Федералният министър на околната среда Барбара Хендрикс изтъкна предимствата на електрозадвижването при товарните автомобили в градския трафик. "Особено в големите градове, безшумно и беземисионно (чисто) задвижване, това не е само предимство за опазване на климата, околната среда и здравето, но това е и предпоставка за качеството на живот", така Хендрикс се обосновава относно използване на парите на данъкоплатците в проекта. DHL работи съвместно StreetScooter GmbH от 2011 година. Разработеният специално за нуждите на пощенските услуги Streetscooter е в експлоатацияот 2013, като през 2014 DHL изцяло погълна StreetScooter GmbH.
Streetscooter се движи с 41 електрически к.с.
Streetscooter Work L беше конструиран и замислен от DHL за използване на къси разстояния в селските райони и малките градове. Всекидневно той трябва да преодолява до 300 спирания и също толкова ускорения, да работи 300 дни в годината и това всичко в един обикновен товарен автомобил с дължина от 4,6 метра, два метра широчина и височина също два метра.
Тежащият 1,5-тона модел може да издържи на натоварване от 650 кг. Задвижването се осъществява от един асинхронен двигател с мощност до 30 киловата (около 41 конски сили) и максимален въртящ момент от 130 Нм. Литиево-йонната батерия е с капацитет от 20,6 киловатчаса, с която Streetscooter може измине разстояние от 80 км с максимална скорост от 85 км/ч.