Тотално новата Impreza ще атакува шоурумите в Европа през септември и с това бележи края на непоносимото чакане за множество нетърпеливи почитатели на японската марка.
Първоначалният интерес ще бъде насочен към базовите версии с работен обем от 1,5 и 2,0 литра, които са обурудвани със симетрична система за двойно задвижване AWD. Моделът отново залага на пословичната си управляемост, комбинирана с по-гъвкави боксерови агрегати и просторна петврата каросерия.
И докато базовите версии по принцип оформят преобладаващата част от продадените автомобили, много ентусиасти са заинтересовани единствено от състезателните изпълнения WRX и WRX STi. Лимитирана серия на WRX ще бъде очаквана най-рано през ноември, когато феновете ще получат достъп до новия 2,5-литров боксер с принудително пълнене и мощност от 230 к. с. – този път при 5200 об./м. вместо 5600, както беше при предишния. Максималният му въртящ момент също дава повод за радостни възгласи по-рано, а именно при 2800 об./м. вместо 3600 в стария агрегат.
Всички факти за WRX STi все още се държат строго секретни. Моделът, на чиято база по-късно ще бъде конструиран рали-автомобилът на Subaru, ще стъпи на пазара не по-рано от пролетта на 2008 година.
В момента в Япония, където Imprеza междувременно се продава, има нечувано търсене, далеч надхвърлящо планираните от Subaru бройки за дебютния месец на модела.
Което обаче няма как да промени факта, че за мнозина новата генерация на култовия "японец "притежава дизайн, който определено не подхожда на подобна автомобилна легенда...