Производството за Европа трябва да приключи още в началото на лятото на 2018
Subaru пусна в края на септември своя спортен автомобил WRX STI за новата моделна година с повече функции и повече комфорт. Сега обявиха, че WRX ще се предлага само до края на 2018 година.
Производството на Subaru WRX за европейския пазар трябва да приключи още в началото на лятото на 2018, поради направените вече предварителни поръчки, продажбата на модела ще продължи до края на 2018. Краят на WRX STI предвещаха все по-строгите изисквания за емисиите. Тъй като японците вече представиха на автомобилното изложение в Токио студия, като предполагаем наследник, феновете могат рано или късно да се надяват на повторно връщане на WRX STI.
За новата моделна година , Subaru WRX STI претърпя още през септември леки ретуши на предната броня и радиаторна решетката, получи нови LED фарове с динамични светлини в завой и интегрирани LED дневни светлини. Сегашното стандартно задно крило и новите 19-цолови, вместо 18 олекотени джанти в ексклузивния цвят "тъмен металик" обновяват визията, наред с боядисаните в сигнално жълто спирачни апарати на ревизираната спирачна система Brembo .
Нивото на оборудването се повишава
Интериора на Subaru WRX STI красят модифицираните кръгли инструменти и новият дизайн на кокпита, както и подновената облицовка на вратите. Наред с останалите промени, спортният привкус на интериора се подчертава от новите червени предпазни колани на предните и външните задни седалки. Цялата важна информация за автомобила се експонира на 5,9-инчов мултифункционален цветен дисплей, като отделеният монохромен екран на климатика е отпаднал. Другите нови функции включват отопляеми предни седалки, както и сгъваем централен подлакътник с интегрирани държачи за чаши отзад. Тонираните задни странични стъкла гарантират уединение.
Базовото оборудване Active бе модернизирано със сензор за светлина и дъжд, размразител на чистачките на предното стъкло, багажник на покрива, както и отопляеми външни огледала. Най-високото ниво Sport разполага и със спортни седалки Recaro. За пръв път при WRX STI седалката на водача разполага с осемстепенна електрическd настройка. Нов също така e и опционалният люк на покрива. Другите опции включват навигационна система и пакет за безопасност, състоящ се от дълги светлини, кръстосани светлини, смяна на лентата на движение и асистент за мъртвия ъгъл.
Двигателят остава непроменен, цените се покачват рязко
Subaru WRX STI се задвижва от вече доказаното съчетание от мощен боксеров двигател, шестстепенна механична скоростна кутия и постоянно задвижване на четирите колела. Четирицилиндровият двигател с 2,5 литров обем генерира непроменените 300 к.с. и максимален въртящ момент от 407 Нм. Спринтът от нула до 100 км/ч завършва за 5,2 секунди. Максималната скорост е 255 км/ч. Усъвършенстван централен самозаключващ диференциал Multi-Mode DCCD (Driver‘s Control Center Differential), който променливо разпределя въртящия момент между предните и задните оси и ревизирано окачване за подобряване стабилността при шофиране - както във всекидневието, така и при спортен стил на шофиране. Подсилената изолация намалява вибрациите и шума при шофиране.
Базовата цена за Subaru WRX STI е 44 500 евро, което е с 3000 евро повече отпреди. Топ оборудването Sport може да се купи за 50 900 евро, което е около 4500 евро по- скъпо.