Малкият харизматичен кросоувър предразполага към експерименти
Европейският съюз възнамерява да намали средните емисии на въглероден диоксид от леки автомобили до 95г/ км през 2021 г. За постигането на тази цел той разработва индивидуални екологични стандарти по моделни групи за всички автомобилни производители. (Тези, които имат много големи и тежки модели в гамата, имат право да отделят малко повече CO2.). Според Autocar India моделът Jimny на Suzuki е в крак с еконормите.
Малкият SUV е харизматичен и предразполага към експерименти. Последният опит е концептът Jimny Sierra Marine Style 2020.
В историята на Jimny имаше миниатюрен пикап (1982-1990 г.), който се завърна по някакъв начин през 2019 г. с концептуалния пикап Sierra Pick Up Style. Идеята за сериен лекотоварен вариант е на ръка разстояние.
Тук е измислен необичаен ход: догодина пътническият Jimny в Европа ще изчезне от продажба, а в замяна ще се появи лекотоварен вариант, без втори ред седалки. Той не попада в обхвата на гореописаните норми, което ще спаси компанията от глоби за излишък на CO2. Известно е, че четвъртото поколение на Jimny, което се появи през 2018 г., е оборудван с атмосферен 1,5 (102 к.с., 130 Нм), който изразходва средно 6,8 л / 100 км с механична и 7,5 литра с автоматична трансмисия. Числата изглежда са малки и въпреки това се получават 154 и 170 г/км въглероден диоксид.
За да достигнат желаните 95 г/км, компаниите трябва масово да въвеждат хибриди и електрически автомобили. Някои промени в електрическите автомобили са неясно очертани от марката в Индия, но в Европа скоро ще видим въвеждането на 48-волтова умерена хибридна система на кросоувъра Suzuki Vitara. Все още не е възможно Jimny да стане „зелен”, така че в ЕС той просто ще бъде изключен от пътническите модели.