Японците печелят най-вече от евтината йена и успехите си на индийския пазар.
Suzuki Motor увеличи тройно прогнозата за годишните си приходи благодарение най-вече на изгодните валутни курсове и на успешно действащите програми за съкращаване на разходите. Нетната печалба на корпорацията може да достигне 15 млрд. йени (167 млн. щ. долара), докато само допреди месец очакванията бяха за не повече от 5 млрд. йени. Общият оборот на компанията се очаква да е около 2.3 трилиона йени.
Основната причина за подобряването на резултатите е евтината йена, благодарение на която нарастват приходите на Suzuki от външни пазари, и най-вече от Индия. Японците имат много солидни позиции на бързо разрастващия се индийски пазар, но не е ясно колко дълго ще ги удържат сега, когато всички големи световни производители са се устремили натам.
Базираната в град Хамамацу компания очаква да продаде 2 259 млн. автомобила в световен мащаб. За последното тримесечие печалбата на Suzuki е нарастнала с 27 на сто до 10.4 млрд. йени. Печалбата на индийското поделение Maruti Suzuki e скочила с 93 на сто.
Индия и Китай са единствените големи пазари в света, които ще отчетат ръст през тази година.