Резултатите са разочароващи: никой от 21-те тествани модела не е получил добра оценка
Американският застрахователен институт за пътна безопасност – IIHS, провежда първите нощни тестове на предната оптика на компактни кросоувъри. Резултатите са разочароващи: никой от 21-те тествани модела не е получил добра оценка. За приемливи са приети само Ford Escape, Honda CR-V, Hyundai Tucson и Mazda CX-3. Като цяло, експертите са изпитали 47 различни варианта на светодиодна оптика.
Като цяло на полигона са били симулирани общо пет пътни ситуации, включително прави участъци, плавни и остри завои. Яркостта на светлината и отраженията са измерени с помощта на специални устройства отделно за къси и дълги светлини.
Получените резултатите са сравнени с идеална оптика, според представите на IIHS. Високи резултати се присъждат на тези светлини, които ясно осветяват пътя и в същото време не заслепяват водача. В този случай оценката се влияе от наличието на автоматично превключване от къси на дълги светлини.
Най-добри резултати от този тест показва оптиката на Mazda CX-3, която е на разположение за версията Grand Touring. Най-лоши показатели са на Honda HR-V. При следващите тестове специалистите на IIHS ще тестват и светлините на пикапи.
В края на март институтът IIHS проведе и изпитания на предната оптика на автомобили от различни марки. Тогава в тестовете участваха 31 автомобила и 82 чифта фарове, тъй като един и същ модел в зависимост от оборудването може да притежава най-различни системи за осветяване. От трите дузина коли само една заслужи добра оценка, а 10 се провалиха на теста. Най-добра оценка заслужиха LED светлините на Toyota Prius V.
Тестовете показват, че резултатът не зависи от класа на превозното средство – в изпитанията участваха както аутсайдери, така и премиум модели. Единственият отличен ученик стана само компактният ван Toyota Prius V с LED фарове, достъпни само на топ конфигурацията. С тях водачът е в състояние да пътува комфортно със скорост от 110 километра в час. Базовата халогенна оптика на японския хибрид получи лоша оценка, с нея безопасната скорост е намалена до 30 километра в час.
Конвенционалните светлини на Honda Accord, напротив, получиха приемлив рейтинг, а неговите LED фарове показват най-лоши резултати. Най-лоши халогенни светлини, според теста на IIHS, са на BMW Серия 3 и това не позволява да се движи през нощта по-бързо до 60 километра в час.