През 2015 новият трактор стъпва на пазара, атакува Щатите
Цар на нивата: Fendt представи новия флагман на марката. Новият Fendt Vario 1000 тегли всичко. През 2015 тракторът стъпва на пазара с 500 к.с. .
А бяха години: през 1930 г. на легендарния Fendt Dieselross му бяха достатъчни само шест конски сили да тегли браздите на нивата. Днес такива малки трактори могат да се видят само на изложението Oldie, модерното земеделие залага на гиганти с над 300 к.с. Тук Fendt вече добре се котира със серията Vario, но за международните мисии му трябва още малко.
Новият Fendt 1000 Vario основно за американския пазар
изисквания. Тракторът-чудовище е номиниран от Fendt за "Германски шедьовър" и ще бъде най-големият стандартен трактор в света, когато стъпи на пазара през 2015. Преди всичко безкрайните зърнени масиви в САЩ се нуждаят от такава бръмчаща техника, която да бъде дори по-мощна от досегашния топ модел на Fendt, а именно 939 Vario.
В сравнение с досегашните големи серии Vario, Fendt е уголемил кабината и смъкнал прозорците още по-надолу, като самата кабината е станала с 85милиметра по-широка. Отминаха времената, когато земеделците обработваха нивите потънали в пот и прах. Кабината на флагмана - Fendt 1000 Vario, е оборудвана с ефективна климатизация, поставки за чаши, климатизирана седалка на водача, контакти, хладилник и, разбира, се мощна стерео уредба.
Движещият се със скорост до 60 км/ч Fendt 1000 Vario има вградена система за контрол на налягането на високите до 2,35м гуми, само с натискане на един бутон налягането на въздуха може да бъде оптимално адаптирано спрямо почвата. И тъй като тази тежка машина е малко трудна за управление, когато „дъвче” нивата с 60 км, на борда са инсталирани множество системи за подпомагане, които редовият гражданин изобщо не може да предположи, че са налични в един трактор: тягов и тракшън контрол на стабилността, асистент за спиране, асистент на волана и независимо окачване държат колоса с пълна газ в браздата. Типичната за Fendt променлива предавка разполага дори с режим Kickdown. Дали Fendt 1000 Vario е подходящ да изпълни дуелите на светофарите, компанията не дава информация. Чудовището се задвижва от 12,4-литров шестцилиндров двигател от камионите MAN, който има четири нива на мощност от 380 до 500 к.с. Предавката е с трансаксиално изпълнение, закрепена към задната ос.
Пилотска кабина като на самолет
Интериорът на новия Fendt 1000 Vario все още в тайна. Въпреки това настоящият топ модел, Fendt 939 Vario показва накъде вървят нещата. Както и при повечето модерни трактори, също така и в семейството на Fendt-Vario се усеща мирисът на прясно смазочно масло, а механиката с непокорни скорости и твърд съединител от предишното поколение трактори отдавна е случай за учебниците по история. Който сменя класическия Dieselross директно със сегашния Fendt Vario, има усещането, че е влязъл в пилотска кабина на самолет. От големия сензорен екран се управляват важните предавки и съпътстващите функции, главното управление се извършва с помощта на многофункционален джойстик.
Извънредно мощните модерни трактори отдавна са разширили приложението си. Огромната тяга, многостранните възможности за монтаж, включително отпред, отзад и допълнителни приложения и респектиращата скорост намират все повече приложение в строителния бранш и са предпочитани от горските стопанства, вместо да използват класическата строителна техника, прибягват до това мултифункционално оръдие.