Основният двигател на новите регистрации на ключовите пазари е XC90
Глобалните продажби на Volvo нараснаха с11%, след като търсенето на кросоувъра XC90 е изключително високо на ключовите пазари САЩ и Китай.
Месечните продажби на шведския производител достигнаха общо 51 431 автомобила, се казва в официално изявление на Volvo днес. Това доведе шестмесечните доставки да скочат с 11% до 256 563 единици.
Продажбите на автомобилния производител продължават да нарастват в продължение на 13 последователни месеца.
Volvo отчете силен растеж на всичките си основни пазари. Пазар № 1 за марката - САЩ, отбелязва рекордно увеличение на новите регистрации с 44%, докато обемът на доставките в Китай отидоха нагоре с 6,1% в резултат на нарастващото търсене на XC90, както и местното производство на кросоувъра XC60 SUV и седана S60L.
Продажбите в Западна Европа нараснаха с 5,8%, докато на собствения си пазар, в Швеция, доставките нараснаха с 14%.
Автомобилният производител, собственост на китайския концерн Zhejiang Geely Holding, осъществява огромна трансформация, след като бе продаден от Ford Motor Co. на китайския Zhejiang Geely Holding през 2010 г. Големите инвестиции и лансирането на първия автомобил след владението на Ford - XC90, помогнаха шведският автомобилен производител да се промени напълно и в момента компанията е на път да отбележи трета поредна година на рекордни продажби в световен мащаб.
Оперативната печалба на Volvo през първото тримесечие скочи със 7,5% от 0% през същия период на 2015 г., като по този показател изпревари Mercedes-Benz.
Шведската компания заяви, че има за цел да повиши глобалните си продажби до 800 000 през 2020 г. Известно е, че Volvo продаде рекордните 503 127 автомобила в световен мащаб през 2015 г.