Китаец беше регистрирал търговска марка с аналогично име
Американският производител Tesla Motors Inc. си върна правото да използва бранда Tesla в Китай. Китайски гражданин, който оспори правото на собственост на бранда, прие предложение за взаимно споразумение и да остави на мира американския производител.
Известно е, че китайският бизнесмен Зан Баошен поиска от американския производител на електомобили Tesla да напусне пазара в Китай и да закрие всички шоурумове, сервизите и станциите за зареждане на автомобилите, прекрати продажбите и рекламата на автомобили Tesla в страната.
Такова изискване бе предявено към производителя на електрически автомобили, след като китаецът беше регистрирал търговска марка с аналогично име до идването на американската компания в Китай. Освен изискването Tesla да напусне пазара, по съдебен път Зан Баошен бе поискал глоба от компанията в размер на 3,9 млн. долара за нарушаване на авторските права.
През ноември 2012 г. и през май 2013 г. Tesla се опита да изкупи правото на Зан Баошен на собствена търговска марка за 50 хил. долара, а след това утрои сумата. Зан Баошен обаче се отказа от тези предложения.
По-рано до аналогични споразумения за правото на търговска марка в Китай стигнаха и други големи компании, в това число Apple и британският производител на облекла Burberry.