Роберт Кубица (Lotus Renault GP) сложи точка на тестовете във Валенсия с най-добър резултат в третия последен ден.
Постижението на Кубица означава, че три тима оглавиха класирането в трите дни от тестовете на пистата „Рикардо Тормо“. Във вторник най-бърз бе Себастиан Фетел (Red Bull), а вчера - Фернандо Алонсо (Ferrari). Дженсън Бътън (McLaren) направи своя дебют за 2011 г., докато Фелипе Маса (Ferrari) загуби близо пет часа заради теч на масло.
За трети ден времето бе благосклонно към отборите и техните пилоти, като Адриан Сутил (Force India) постави началото на осемчасовата сесия. Веднага след него на трасето излезе пилотът на Toro Rosso Себастиан Буеми, но само половин час след старта на пистата се появи чевреният флаг.
Негов автор бе Фелипе Маса, който се завъртя в завой номер пет след теч на масло от новия F150. Под автомобила дори за кратко се появиха пламъци, което е и една от причините маршалите да загубят приблизително половин час докато подготвят трасето за рестарта. Загубеното време за Маса обаче бе значително повече. Бразилецът, който замени Фернандо Алонсо за третия ден, се появи на пистата едва към 14:30 местно време и в крайна сметка завърши едва пети.
Адриан Сутил и Михаел Шумахер (Mercedes GP) оглавяваха класирането след третия час, а Марк Уебър (Red Bull), който вчера прекара само половин час на пистата заради технически проблеми, заемаше третата позиция. На този етап от деня световният шампион за 2009 г. Дженсън Бътън се движеше четвърти със стария автомобил на McLaren, а дебютантът Пастор Малдонадо (Williams) – пети, но постепенно температурите започнаха да се покачват.
Следобеда термометрите отчетоха 17 градуса, което позволи на Бътън да излезе на второ място, като единствено най-доброто време на Сутил от сутринта – 1:13:201 минути – стоеше пред неговото. Малко по-късно обаче Роберт Кубица показа на какво е способен новият автомобил на Lotus Renault GP. Първо полякът се изкачи до третото място, в 15:15 той излезе на втора позиция, с 45 хилядни пред Бътън, а час преди финала оглави класирането, макар и само с 57 хилядни пред Сутил. Не трябва да забравяме обаче, че тимът на Виджей Маля използва старата версия на своя автомобил, което е и причината за отличните времена на Пол ди Реста, тестовия пилот Нико Хюлкенберг и Сутил.
Вторият от общо четирите предсезонни теста започва след седмица в Херес. Времената от днес може да видите тук.