Според данни от последните часове, автомобилът не е бил оборудван с технология за автономно управление
На 15 август тестови автомобил на BMW и по-точно представител на изцяло електрическия модел iX е причинил тежка катастрофа със смъртен случай в района Ройтлинген, Германия. Според доклада на полицията става дума за автомобил, при който се е тествала системата за автономно управление, от BMW отричат. По последни данни действително автомобилът не е разполагал с технологии, позволяващи му напълно автономно управление.
Все още се изясняват причините за тежкия инцидент и по-точно дали 43-годишният водач на автомобила е реагирал или не. Според полицията и разследващите автомобилът е бил в режим на автопилот - нещо, което от BMW отричат напълно и уточняват, че тестовият автомобил разполага със системи за частично автономно управление на Ниво 2, което изисква във всеки един момент от водача да държи волана и да е готов да поеме пълното управление на автомобила във всеки един момент.
Ето и накратко данни за инцидента: на 15 август, около 17:30 часа по път в посока град Улм тестовият автомобил BMW iX поради неясни причини навлиза в насрещното платно, удрайки челно автомобил с марка Citroen, управляван от 70-годишен водач. В следствие на удара френската машина също навлиза в насрещното и се удря челно в Seat Alhambra, който излита вдясно от пътя и се запалва. Дори след първия си удар обаче автомобилът BMW продължава да се движи, удрайки почти челно бус Mercedes Vito, като ударът е толкова сериозен, че спътникът на водача на буса получава смъртоносни наранявания и губи живота си. Водачът и пътниците в автомобила на BMW са с тежки наранявания. Компетентните органи в Германия продължават да работят усилено върху изясняването на причините за тежкия инцидент.
В подробностите около инцидента има и друг леко озадачаващ момент - в тестовото BMW iX заедно с водача са пътували още двама мъже на възраст 31 и 47 години, както и 42-годишна жена с малко дете на годинка и половина. При тестовите изпитания на автомобили е привично на борда им да се намират не повече от двама инженери от компанията.