Разходите по разработката възлизат на 1 милиард евро
В момента Mercedes тества новата E-класа, която ще дебютира през 2016. Единствено нашият ловец на прототипи успя да улови в обектива си новия силно замаскиран модел с оригиналната каросерия.
През миналата седмица Mercedes тества новата E-класа с модифицираната каросерия на C-класа. При по-внимателно разглеждане, дори и при този по-стар прототип, би могло да се открие по-дълго междуосие, по-дълъг преден капак и по-широка следа. Под модифицираната каросерия на C-класата Mercedes изпробва техническите компоненти, като задвижването, спирачките, електрониката и шасито на новия Mercedes E-класа.
Mercedes E-класа е базиран на платформата на C-класа
Ето го новия Mercedes E-класа в тържествени одежди и пълен блясък. Прототипът вече разкри линията на покрива, както и плоския капак на двигателя. Линията на прозореца бавно се издига и води погледа към багажника. Той пада надолу и е наклонен спрямо пътя. Като цяло, новата E-класа изглежда сякаш купето е изнесено по-назад. Когато E-класата стъпи на пазара през 2016, тя ще бъде не само по-динамична, но ще стартира също така и с подобрен коефициент на въздушно съпротивление. Обемът на багажника няма да бъде увеличен и също като при C-класата, вероятно ще намали стандартния резервоар.
От 2009 насам Mercedes E-класа (W212) е на пазара. През 2013 моделът беше основно ревизиран. Лично Mercedes обяви, че разходите по разработката възлизат на 1 милиард евро. Новото поколение на E-класата 2016 ще се базира на модифицираната платформа за задно задвижване (MRA) на сегашната C-класа. Благодарение на тази нова платформа, която между другото е изцяло от алуминий, E-класата предстои да смъкне няколко килограма, като общото тегло на модела няма да бъде повече от 1,5 тона. Платформата Mercedes Rear Wheel Drive Architecture (MRA) позволява безпроблемно интегриране на алтернативни задвижващи системи, като например изцяло електрически двигатели или хибридни системи.
Трилитров редови шестцилиндров като бензинов и дизелов
Както и при новия Mercedes S-класа и моделите CLS, така и E-класата ще разчита на деветстепенна автоматична трансмисия. Откъм двигателите E-класата е напълно осъвременена. Обозначеният с работното наименование OM 656- трилитров дизелов агрегат, връща обратно в Mercedes редовия шестцилиндров двигател. Не само чиста романтика, не и защото трилитровите W124 са почти вечни, а поради безмилостния натиск на ефективността. Както при BMW, новите агрегати се конструират на модулен принцип при 0,5 литра цилиндрови единици, като три, четири и шест цилиндъра са конструирани с идентично цилиндрово отстояние.
През 2017 ще стартира трилитров бензинов като редови шестцилиндров (M256). И двата редови „шестака” са с битурбо компресори, като диапазонът на мощността е от 367 до около 430 к.с. Към това се присъединяват един двулитров четирицилиндров двигател (M254), както и дизеловият му еквивалент (OM654). Но не се притеснявайте, V8 двигателят не липсва в новия Mercedes E-класа, той е модифициран по отношение на ефективност, разход на гориво и контрол на емисиите.
E-класата изглежда по-широка и по-ниска
Дори и интериорът на E-класата е изцяло преобразен, моделът има по-голям тъчпад с нова конфигурация на менюто, бутоните на волана са ревизирани. Augmented Reality значително ще подобри навигацията, освен това Smartphone се интегрира с Car-Play на Apple и еквивалента Android. По отношение на интериорния дизайн E-класата наподобява на интериора на C-класата, като централната конзола е по-широка и по-висока.
Освен това E-класата ще стартира и с други версии на каросерията. Комбито като T-модел се очаква да стъпи на пазара през 2017, няма да липсва и AMG- версията, също и версиите кабриолет и купе с четири седящи места.