Ще получи добавка L в наименованието и ще се фокусира главно върху китайския пазар
Jaguar разработи удължена версия на седана XF. Новият модел ще получи добавка L в наименованието и ще се фокусира главно върху китайския пазар. Премиерата на автомобила най-вероятно ще се състои на автомобилното изложение в Пекин през 2016.
В момента Jaguar вече провежда пътни изпитания на новия модел. Седанът за първи път е издебнат от папараци по време на скоростни тестове на пистата Нюрбургринг. Снимките са публикувани в изданието Motor 1. Дизайнът на автомобила почти повтаря стандартната версия XF. Моделът получава удължени задни врати и по-просторен интериор.
Серийната версия XF бе представена тази пролет на автомобилното изложение в Ню Йорк. Новият автомобил е построен върху модулната платформа IQ, която е в основата и на малкия седан XE. 75% от шасито е изработено от алуминий. Благодарение използването на леки сплави в каросерията XF стана по-лек от своя предшественик с близо 190 кг. Седанът е със 7 мм по-къс и с 3 мм по-нисък от първото поколение Jaguar X, но при това получи по-голямо междуосие (+51 мм), което значително увеличи пространството за пътниците отзад.
Двигателната гама на XF включва мотори от фамилията Ingenium. Базовата версия на автомобила е оборудвана с 2,0-литров двигател с 163 к.с. и 380 Нм въртящ момент. За разлика от предшественика си, базовата версия на XF за европейския пазар не е с автоматична трансмисия, а с механична скоростна кутия. В по-скъпите модификации същият двигател генерира 180 к.с. и 430 Нм и е куплиран с осемстепенна автоматична кутия. Средният разход на гориво на базовата версия според каталожните данни на производителя е 4 литра на 100 километра.
Останалата част от бензиновите версии са оборудвани само с автоматична скоростна кутия. Това е XF с 2,0-литров 240 к.с. (340 Нм) и 3,0-литров (340 к.с. и 450 Нм метра). Същият двигател се предлага и в друг вариант с мощност 380 к.с. и 450 Нм въртящ момент. Топ дизеловият двигател е V6 с работен обем 3,0 литра. Задвижващият агрегат развива 300 к.с. и 700 нютон метра.