До 2025 г. японците искат да продават най-малко десет електрически модела в Китай
През май 2020 г. ще бъде финализирано учредяването на новата компания BYD Toyota EV Technology (BTET). Около 300 от служителите й ще се занимават с изследвания и разработки в областта на електрическите автомобили и батерии, „използвайки технологии и ноухау от Китай и Япония“. Споразумението за съвместното предприятие беше постигнато през ноември 2019 г. BTET ще оглави Хирохиса Киши от Toyota, а Джао Бинген (BYD) е назначен за главен изпълнителен директор. Централата ще се намира в Шенжен.
Първите електрически автомобили на Toyota в Китай през пролетта на миналата година се наричат C-HR и Izoa. Близнаците са произведени от FAW и GAC. Електрическият мотор на кросоувъра генерира 150 кВт (204 к.с., 300 Нм). Максимална скорост - 160 км /ч. Автономен пробег - 400 км в цикъл NEDC. Продажбите все още не са започнали.
Между другото, BYD е най-големият в света производител на електрически автомобили и хибриди. Освен това той е първият на планетата, който стартира серийно производство на хибридни леки автомобили през 2008 г. Toyota от своя страна се нарежда на второ място по глобални продажби на автомобили.
До 2025 г. Toyota иска да продава най-малко десет електрически модела в Китай (седани, кросоувъри, минивани), но това изисква силни местни партньори. Следователно предприятието BTET е създадено. Първото нещо, което трябва да направи, е да бъде взето решение относно платформата. Японците разработват e-TNGA, докато китайците от BYD Auto вече имат актуалната архитектура BNA + e. Батериите също могат да бъдат произведени от BYD, така че споразумението с китайския CATL, подписано миналото лято, може да не е полезно.