Ще бъдат конструирани товарни автомобили с горивни клетки за китайския пазар
Toyota притежава по-голямата част от дяловете в една нова китайска фирма, която ще се занимава с разработване на системи с горивни клетки за товарни автомобили.
Изглежда, че технологията на задвижването с горивни клетки набира скорост в сферата на товарните автомобили. Daimler концентрира дейността си в тази област в своето поделение за камиони и си сътрудничи с производителя на товарни автомобили Volvo; американският стартъп Nikola Motors планира да произвежда камион с горивни клетки в партньорство с Iveco.
Нов джойнт венчър със седалище в Пекин
Toyota, която със своя модел Mirai от години е един от пионерите в производството на автомобили с горивни клетки, сега засилва дейността си в сферата на автобусите и камионите с резервоари за водород. И в Китай японският концерн има намерение да се нареди сред технологичните лидери. В столицата Пекин беше основана новата фирма United Fuel Cell System R&D (Research & Development, изследвания и разработки). Целта й е да бъдат конструирани задвижващи системи с горивни клетки за товарни автомобили.
Toyota Motor Corporation има дялово участие от 65 процента в новото дружество. Останалите собственици са китайските автомобилни производители FAW, Donfeng, GAC и BAIC, както и специализираната в стационарните системи с горивни клетки фирма Beijing SinoHytec. Все още не е известно кога би трябвало да се появят на пазара първите товарни автомобили с разработени в Китай задвижващи системи.
Заключение
В международен план расте броят на проектите за използване на задвижващи системи с горивни клетки в товарни автомобили. Дали водородът ще успее да се наложи като енергиен носител при камионите и автобусите и да стане алтернатива на задвижването с електричество от батерии?
Текст: Бернд Конрад
Снимка: Toyota