Toyota работи по изцяло нов електрически спортен автомобил, който да бъде оборудван с механична скоростна кутия. Появата му на пазара е планирана най-рано след три години.
Първият сигнал за подготовката на новия модел идва от прототипа Toyota 2000GT EV, който дебютира на Фестивала на скоростта в Гуудууд. Вторият – от Наохико Саито, ръководителя на проекта.
„В момента в Япония автомобилите не са особено популярни сред младите хора”, обяснява Саито. „Всеки има миниван, не спортен модел, просто младите не са ентусиазирани особено от автомобилите. Ето защо нашата основна цел при този проект бе да им обърнем внимание и да им покажем, че автомобилите могат едновременно да бъдат готини и да щадят околната среда, да ги накараме да работят върху тази технология в бъдеще. Преценихме, че добър начин за това е да използваме един класически модел и да демонстрираме развойния процес.”
Част от развойния процес засяга именно комбинирането на електродвигателя с механична скоростна кутия. Тя работи успоредно с преобразувател на въртящия момент, който променя тягата, подавана към задните колела, в зависимост от избраната предавка. Причината екипът на Саито да се спре върху подобна концепция е, че безстепенните трансмисии са „ефективни, но не и забавни” и че механичните „осигуряват много по-добро усещане у водача”.
Производството на новия електрически автомобил с ръчна трансмисия ще започне най-рано след три години. Това автоматично ни навежда на мисълта, че става въпрос за съвместния проект с BMW, който предвижда не само обмена на идеи и технологии в областта на електрическото задвижване, но и сътрудничество при развитието на нов спортен модел.