Камуи Кобаяши спечели пола в 87-ото издание на 24-те часа на Льо Ман
Toyota ще потегли за трета поредна година от полпозишън в Льо Ман, след като Камуи Кобаяши спря хронометрите на 3:15.497 в началото на втората квалификационна сесия. Японецът и съекипниците му Майк Конуей и Хосе Мария Лопес изпревариха Toyota 8 на Казуки Накаджима, Себастиан Буеми и Фернадо Алонсо, въпреки че стартираха втората квалификация буквално с нов автомобил.
Май Конуей се удари в Роберто Гонзалес (DragonSpeed 31) по време на първата квалификационна сесия в сряда вечер, което принуди механиците на Toyota да разглобят напълно автомобила, да заменят монокока и да го подготвят наново за двете квалификационни сесии в четвъртък. Въпреки това пилотите на Toyota 7 спечелиха с видима лекота пола в 87-ото издание на „24-те часа на Льо Ман”.
Прототипите на частните тимове тази година оказаха много по-сериозна съпротива в битката с двата заводски TS050 след последните промени в системата за изравняване на силите във водещата категория. SMP Racing 17 и Rebellion 3 влязоха в секундата на лидера и утре ще стартират от втора редица. Особено впечатляващо бе постижението на Его Оруджев, който завърши само на седем десети зад Кобаяши и донесе третото място на руския отбор.
С една от финалните си обиколки на Густаво Менезес се пребори за четвъртото място на Rebellion 3, но швейцарско-английският тим има сериозни поводи за притеснение преди старта на надпреварата в събота. И двата автомобила имаха проблеми с новата спецификация на двигателя на Gybson, която дебютира на пистата „Сарт”.
Graff Racing 39 изненадващо се пребори за пола в LMP2*, след като Тристан Гоменди направи прекрасна обиколка в началото на третата квалификация. На три десети зад французина завърши бившият пилот на Audi Лоик Дювал с TDS Racing 28. DragonSpeed 31 доминираше в първата и втората квалификация благодарение на резултатите на Пастор Малдонадо и Антъни Дейвидсън, но в крайна сметка двамата бивши пилоти от Формула 1 останаха на трета позиция заедно с катастрофиралия в сряда Гонзалес.
Очакванията за свирепа битка в GTE Pro се оправдаха напълно, но не и прогнозите, че Porsche отново ще вземе пола. Марко Сьоренсен се възползва от чистата писта в началото на третата квалификация и изненадващо изстреля Aston Martin 95 на първа позиция. Само на 112 хилядни зад него завърши Ford 67 на Хари Тинкнел, Анди Приоул и Джонатан Бомарито.
Пет различни марки окупираха първите пет места в категорията. Най-бързата обиколка на Антонио Гарсия бе достатъчна за третото място на Corvette 63. Porsche 93 на победителите от 2015 г. Ник Танди и Ърл Бамбър, които си партнират с Патрик Пиле тази година, завърши на четвърто място, а BMW M8 си проби път до топ пет в последното състезание на BMW M8.
Единствено Ferrari изоставаше видимо в категорията. Давиде Ригон, Сам Бърд и Мигел Молина финишираха осми с 1,4 секунди пасив. Най-сериозни проблеми в квалификацията обаче имаше единственият частен отбор в GTE Pro. Risi Competizione Ferrari 89 се бетонира на дъното с три секунди и половина по-слабо постижение от това на Aston Martin 95.
Porsche 88 на Dempsey-Proton изненадващо спечели първото място в GTE Am. Матео Кайроли постигна 3:51.439 и изпревари с две десети съотборниците си от Porsche 77, който спечелиха по безапелационен начин миналогодишната надпревара. Пълните резултати от квалификацията може да видите тук.
Стартът на 87-ото издание на „24-те часа на Льо Ман” е в събота от 16:00 българско време.
* след края на квалификацията резултатите на Graff Racing от Q3 бяха анулирани, след като автомобилът не е минал през везната на ФИА; TDS Racing 28 се води официален победител в категорията.