През миналата година глобалните продажби на концерна паднаха с 0,8% до 10,15 млн. автомобила.
Автомобилната групировка Toyota Motor Corp. остава лидер по брой продадени автомобили и запазва предимството си за четвърта поредна година в света, пише Bloomberg. Както отбелязва агенцията, компанията успя да запази преднината си благодарение на дизеловия скандал с Volkswagen.
Официалните данни на Toyota свидетелстват, , че компанията е единственият производител, който успя да продаде над 10 милиона автомобила, подчертава Bloomberg. През миналата година глобалните продажби на Toyota, включително дъщерните му дружества Hino Motors Ltd и Daihatsu Motor Co., паднаха с 0,8% до 10,15 милиона автомобила.
Продажбите на Volkswagen намаляха с 2% до 9,9 милиона автомобила. General Motors Co. успя да увеличи броя на продадените си автомобили с 0,2% до 9,8 милиона единици.
Volkswagen поддържаше преднина през първата половина на 2015 г., но немският производител изпадна в трудна пазарна ситуация след избухването на дизеловия скандал през миналата есен. Тогава Американска агенция за защита на околната среда ,че софтуер, инсталиран в автомобили на Volkswagen с дизелови двигатели, позволява да бъдат фалшифицирани точните показания за вредните емисии по време на тестове.
В резултат на това правителството на САЩ препоръча на компанията да оттегли от пазара в САЩ 500 хил. автомобила. След това настъпи рязък спад в продажбите на Volkswagen в Китай.
"Малко вероятно е хегемонията на Toyota да бъде оспорена в следващите няколко години след големия провал на Volkswagen. Разликата ще продължи да расте, така че на Volkswagen ще му трябва време да коригира стратегията си за пазари като САЩ и Европа , каза Чжоу Джинченг, анализатор от Fourin Inc.
Както отбелязва Bloomberg, за да засили позициите си на развиващите се пазари Toyota може да изкупи останалите акции в Daihatsu, като в момента притежава 51% от тях. Това ще даде пълен контрол над най-големия производител на мини автомобили ва Япония и компактни автомобили в Индонезия и Малайзия.