Японците ще участват с напълно нова пилотска линия във WRC догодина
Toyota официално потвърди новината, която всички научиха след решението на Citroen да напусне Световния рали шампионат. Себастиан Ожие ще замени водещия пилот на японците От Танак, а Елфин Еванс и Кале Рованпера ще бъдат негови партньори. Ветераните Яри-Мати Латвала и Крис Мийк са освободени и вероятно ще останат без отбор догодина.
За Ожие това ще бъде третият нов тим за последните четири години, след като в края на 2016 г. напусна VW, за да спечели две поредни титли с M-Sport, след което да се присъедини към Citroen за изминалия сезон. Той неведнъж е коментирал, че ще сложи точка на кариерата си в края на 2020-а, което вероятно е и причината да подпише само за сеин сезон.
Решението на Томи Макинен да ангажира Елфин Еванс, а не Яри-Мати Латвала или Крис Мийк е колкото очаквано, толкова и изненадващо. Бившият пилот на M-Sport посети базата на Toyota миналия месец и двете страни са постигнали споразумение малко по-късно.
Еванс направи силен сезон, но заради контузия пропусна три старта в средата на годината и остана пети в крайното класиране при пилотите. Особено впечатляващо бе представянето му на рали ‘Корсика”, когато бе само на етап от победата въпреки жестоката конкуренция на Тиери Нювил и Себастиан Ожие. И Еванс обаче няма никакъв опит с Yaris WRC и ще се нуждае от време за адаптация към автомобила, който е подготвен спрямо изискванията на новия шампион От Танак. Добрата новина за британеца е, че договорът му е за две години.
Още от края на 2018 г. бе публична тайна, че Кале Рованпера ще напусне Skoda, за да се присъедини към заводския екип на Toyota. Младокът, който спечели титлата във WRC 2 Pro този сезон, също ще получи пълна програма от 14 старта, като договорът му е за два сезона.
Решението на Томи Макинен да номинира трима нови състезатели е сериозен удар по амбициите на Яри-Мати Латвала и Крис Мийк. Финландецът, който е неизменно присъствие във WRC от 2007 г. насам, обяви в своя Facebook профил, че работи по програма за 2020 г., но тя ще включва само избрани състезания. Възможностите пред Крис Мийк не са много по-различни, тъй като в момента единственото вакантно място за догодина е в M-Sport, като според слуховете Есапека Лапи е фаворит за него.