Три кросоувъра, два вана и седан бяха представени под формата на макети от глина
Шигеки Тераши, шефът на отдела по изследователската и развойна дейност в Toyota, разказа на брифинг плановете на компанията в областта на електрическите превозни средства. Оказва се, че Toyota, която преди това бе фокусирана върху хибридите, сега сериозно се заема със серийни електрически автомобили от 2020 г. - почти едновременно с откриването на Олимпиадата в Токио. По това време твърдите батерии (представени вече пред публиката) и електрическата платформа e-TNGA, която се разработва от консорциума EV C.A. Spirit Corp., в който участват девет фирми, включително Subaru, Mazda, Suzuki и Daihatsu, трябва да бъдат готови.
Електрическите автомобили са нов приоритет за Toyota. Три кросоувъра, два вана и седан бяха представени под формата на макети от глина, въпреки че електрическите модели трябва да бъдат поне десет. Тяхното производство няма да започне в Япония, а в Китай.
За вътрешния пазар Toyota и Daihatsu ще разработят двуместни микро автомобили с автономен пробег не повече от 100 км. Сред тях и триколка, която по-рано бе известна като Toyota i-Road. За други два модела данни няма. Уви, демонстрационните автомобили Concept-i и i-TRIL са забравени.
Тераши-сан призна, че при традиционния подход електрическите автомобили ще започнат да генерират печалби много скоро, но има надежда за нов бизнес модел със споделяне на автомобили, лизинг, продажба на употребявани автомобили и други подобни. Време за губене няма. "Ако не ускорим колкото се може повече сега, няма да можем да оцелеем", предупреди изпълнителният вицепрезидент. Решено е да се обърне специално внимание на популяризирането на електрическите автомобили сред обществеността.