Стивън Норман поема управлението на предприятието като директор на 1 февруари
Новият шеф на британската марка Vauxhall в състава на PSA Group заяви, че бъдещето на завода в Елсмър Порт, където ще бъде съкратена една трета от работната сила, е тясно свързано с продажбите на Opel/Vauxhall, които във Великобритания тръгнаха надолу.
PSA придоби Vauxhall и Opel миналата година, когато купи губещото европейско подразделение на General Motors и предприе план за преструктуриране, за да го върне към рентабилност.
В миналия четвъртък френският автомобилен производител натовари един от своите висши ръководители - Стивън Норман, със задачата да оглави Vauxhall, само дни след като PSA обяви допълнителни съкращения на работните места във Великобритания. В понеделник PSA заяви, че още 250 работни места в завода в Елсмър Порт в северозападна Англия ще бъдат съкратени, след 400 съкращения през миналата година, или намаляване на работната сила с една трета, за да стане по-ефективна, но това подновява страховете на работниците за бъдещето.
Стивън Норман, който поема управлението като директор на Vauxhall на 1 февруари, заяви пред репортери в четвъртък, че бъдещето на Елсмър Порт е свързано с продажбите на компанията. „Двете са неразривно свързани”, каза Стивън Норман.
"Ако успеем да направим радикално подобряване на съдбата на Vauxhall в Обединеното кралство и моите бъдещи колеги от Opel на континента направят същото на своите пазари, особено в Германия, тогава ще има още по-високи изисквания към всяка една производствена единица ".
Норман ще трябва да се обърне с лице към намаляващите продажби на традиционно най-големия пазар на Opel-Vauxhall, където търсенето падна с 22% през 2017 г., в сравнение с общия пазарен спад от 5,7%, според данните от индустрията.
Стивън Ноорман е изправен пред предизвикателството да защити Елсмър Порт пред PSA, за да реши още в началото на годината дали да запази завода с производство с нови модели, което е последният тест за способността на Великобритания да привлече инвестиции, когато напусне Европейския съюз.
Стивън Норман, който се присъедини към PSA Group през май 2014 г. като главен маркетингов директор, каза, че Брекзит направи планирането по-трудно. "Докато съществуват две, три или повече жизнеспособни хипотези (поради Брекзит) с различни прогнози и различни финансови параметри, е много трудно да се направи ясно решение", подчерта той.