Бодо Бушман почина през април, но това няма да спре ковачницата на адреналин
Brabus е най-големият независим автомобилен тунер в световен мащаб и е признат за производител на автомобили от Федералния орган за контрол над моторни превозни средства във Фленсбург. Съоснователят Бодо Бушман почина през април, но дори и това няма да спре ковачницата на адреналин. Сега ще обърнем поглед назад към 40-годишната история на компанията.
Операцията Tuning мнозина свързват само със спойлери и огромни задни крила. В началото, особено поради фокуса върху превозните средства от по-малките класове, техническата оптимизация и вдигането на максималната скорост бяха на преден план. Brabus до голяма степен, с някои малки изключения надрасна по-малките класове. Разбира се, автомобилите продължават увеличение на мощността в заводите на най-големия автомобилен тунер в света.
Партньори в 106 държави
В основаната от Клаус Браккман през 1977 компания и починалия наскоро (на 26 април 2018) Бодо Бушман в момента работят около 2500 души по целия свят. Наред с флагмански представителстваа в Дубай, Лос Анжелис, Токио, Лондон, Москва и Цюрих, Brabus има партньори в 106 страни.
Константин Бушман поема управлението
Въз основа на растящия успех на Brabus, признанието към "по-нагоре, напред, по-бърз" компанията от Ботроп може да претендира за многобройни вписвания в книгата на рекордите на Гинес. Дали иде реч за най-бързия всъдеход, най-бързия SUV, най-бързото комби, най-бързото купе с четири врати или най-бързия и най-ексклузивен ултралуксозен седан в света - Бодо Бушман и неговият екип винаги търсят най-екстремното. Очаква се следващото поколение да продължи това. Константин Бушман, който преди е бил главен отговорник в управлението по маркетинга и продажбите, ще поеме всички задължения на баща си като главен изпълнителен директор на Brabus Group. Той също така ще придаде голямо значение на балансиращия акт между данните за екстремни резултати и дълголетието, изисквано от клиента. Досега важи следното: автомобилите, модифицирани от Brabus, дори след много години все още са напълно годни за експлоатация.
При 350 км/ч оргията приключва
Трансплантацията на двигател с голям обем, с колкото е възможно повече цилиндри в една сравнително малка каросерия, далеч не е всичко, което включва портфолиото на компанията. От няколко години компанията включи в портфолиото си и тунинговането на частни самолети и яхти. Но основната дейност си остава тунинговането на автомобили и именно това продължават да правят, което е основната дейност.
Например, за да бъде увеличен обемът на двигателя на Brabus 850 6.0 Biturbo на GLE 63 Coupé от стандартните 5461 куб.см на 5912 куб.см не само ще бъдат увеличени диаметрите на цилиндрите до 99 милиметра, но и ще бъдат монтирани ковани бутала с подходящ размер. Но само специално фрезованият, монолитен и фино балансиран специален колянов вал с 96, вместо нормално 90,5 милиметра ход и заедно с кована, по-дълга мотовилка правят увеличението на мощността на двигателя цялостно. В допълнение двете цилиндрови глави на V8 са аеродинамично оптимизирани.
97,2 метра в секунда
В един от водещите проекти - Brabus 900, базиран на S65, клиентът получава малко повече предложения. Само един спринт до 100км/ч на тежащия малко под два тона Super-Benz е достатъчен да покаже защо Ботроп се е развивал през последните десетилетия толкова благоприятно и е станал епицентър за настройки в целия свят. Гледката на бързо движещата се игла на скоростомера, която в рамките на десет секунди удря марката 200, и разбира се, не се забавя, е неописуема. Това е свързано с чувството, което ни завладява, когато притокът на кръв расте от краката до центъра на тялото и ни обзема с изтръпване на цялото тяло, когато е трудно да повярваме на очите си. Това че скорост 350 км/ч е достигната, е само ограничителен фактор: Гумите не могат да издържат на товар над 350 км/ч. 350 км/ч – това отговаря на 97,2 метра в секунда. На германските магистрали водачът преминава с тази скорост межда два стълба на магистралата. Въпреки че 7,563 метра в секунда е по-бавен от ISS, бързият обект управляван от ръката на човека, Международната космическа станция. Това е същото, когато с такава скорост дясната задна седалка се изправи.
До 8000 тона натиск
Това че черните гуми могат да издържат на такава скорост е първото. Другото важно нещо са джантите, които от друга страна могат да устоят на огромните сили, и в същото време трябва да изглеждат и елегантно. По тази причина болидите от Ботроп са снабдени с ковани алуминиеви джанти. Появата на такова колело е толкова интересно, колкото и излъчването му на самото превозно средство. Ковачът подготвя заготовката от монолитен блок на кована сплав с високо съдържание на алуминий във вид на колело, която бива подложена на натиск с хидравлична преса до 8000 тона налягане. След валцоване на вътрешното легло на джантата посредством ротационен метод на коване, повърхностите се обработват в желаната форма от роботи в напълно автоматизираните CNC обработващи центрове. Високопрецизната машинна обработка гарантира, че всяко колело ще работи перфектно и ще се върти кръгло в най-истинския смисъл. След това се изработва крайния дизайн от твърд материал на CNC 5 - осова фреза и колелото бива снабдено със съответните отвори за болтове в кръг, централен отвор и вентил с точност до една стотна от милиметъра.
Чудовище на шест колела
От поточната линия на Brabus тръгват по света не само изключително стабилни и готови за спринт, но и невероятно бързи превозни средства по целия свят. Най-голямата сензация е максимална скорост от 160 километра в час на Brabus 700, базиран на Mercedes G63 6х6. Колосът на шест колела е стъпил здраво върху 37-цолови валяци и може да преодолее камъни с големина от почти 50 сантиметра без повреди и да преплува реки с дълбочина около един метър. Дългият 5,88-метра четиритонен всъдеход е с невероятните 2,28 метра, което е с четири сантиметра по-високо от една дамска волейболна мрежа и благодарение на своя мощен 700 к.с. осемцилиндров двигател, може да вдигне разрешената скорост за републиканската пътна мрежа само за 7,4 секунди.
W201 играе главна роля
Точно толкова време беше необходимо на най-бързия Mercedes-Benz от серията W201 през 80-те години. Серия, която играе много важна роля в историята на Brabus. През 1984 Бодо Бушман изпълни първата си, почти неописуема поръчка на тунинг индустрията в страната: успяха да убедят компанията за отдаване на коли под наем Erich Sixt, които приеха във флотилията си 200 Mercedes 190 E, тунинговани от Brabus. Тези модификации не само помогнаха на Sixt да се наложи над конкуренцията. Много хора, които след това са наемали автомобил за един или два дни, постоянно са резервирали от тези коли, а след това са станали лоялни клиенти Bottroper. Наред с това, фирмените специални модели на W201 от средата на осемдесетте години със специално разработени V8 двигатели или олекотени версии, са станали заглавия в пресата.
В Близкия изток слънцето изгря отдавна
Тъй като през годините бизнесът се развиваше непрекъснато положително, стана ясно, че сградата на централата не е достатъчна. През 1986 е придобита новата сграда на улица Кирххеленер, която през 1999 беше ремонтирана и работното пространство увеличено на 112 000 квадратни метра. За да отговори на невероятния интерес и търсене от Близкия изток и Китай, тази строителни дейности бяха наложителни. През 1979, Brabus отпразнува първите си клиенти от Обединените арабски емирства и днес повечето автомобили, напускайки производствените халета се отправят към следващия самолет или транспортен кораб, за да бъдат транспортирани по целия свят.
Шефът обича да кара E-Smart
Бодо Бушман не би бил Бодо Бушман, ако не разполагаше с готово автомобилно решение за времето след петролните кладенци. "Дали двигателите с вътрешно горене напълно ще изчезнат, това ще покаже бъдещето. Тъй като те стават по-ефективни и ненадминати по отношение на пробега, това със сигурност може да отнеме няколко години или дори десетилетия. Не бива да забравяме комбинираните системи за задвижване като хибридите. И не на последно място, ние вече доставяме Smart Brabus Electric Drive на базата на smart fortwo. Той е идеален за градска мобилност. Но развитието продължава и с други модели. Ще има нови хибридни и изцяло електрически версии в бъдеще", каза изпълнителният директор преди години. Когато той не се движеше през града с електро Smart, той предпочиташе да седне в един фантастичен 800 V12 с 800 к.с.
Клиентът е цар
Наистина много могат да съживят автомобилните хирурзи на Bottroper от старите съкровища. От 2011 за Brabus Classic работят изключително стойностни реставратори, техници по поддръжка на млади и ретро автомобили на Mercedes-Benz или на тяхна база. Ако не разполагате със стар Benz, който да подложите на подмладяващо лечение от професионалистите в района на Рур, те ще ви помогнат в този момент. Компанията търси оригинални автомобили, които си струва да се реставрират, преработят и след това предлага да се предложат за продажба по целия свят. Наред с външните козметични операции, двигателят се разглобява на отделни части и се тунингова почти като нов. Същото се прилага и при компоненти като спирачки или окачване. Благодарение на собствения си тапицерски отдел, дори интензивният вътрешен ремонт не е проблем.
Всичко е възможно, а не трябва така
Тапицерският отдел, разбира се, отговаря, не само за освежаване или ново тапициране на стари класики. Основният фокус тук е върху индивидуалните промени съгласно желанията на клиентите в контекста на нова поръчка за автомобил. Всъщност няма нищо, което майсторите да не могат да направят върху кожата и плата до перфектния шев в автомобила. Личният семеен герб ще бъде бродиран цветен на всеки подглавник на ръка? Една от най-лесните задачи. И дори цветните комбинации от интериор и екстериор, които екипът на Константин Бушман ще изпълни само за няколко дни дни и мълчалив въпрос: "Сигурни ли сте за това?" Всичко се прави, така както желае клиентът. Но той бива воден и съветван, така че всичко да е плод на един източник. Малките тънкости правят разликата, дори ако вкусовете са различни. Или, както Бодо Бушман наскоро каза: "Говорим за индивидуалист, която се прави с дребни средства, за да се изработи личният ви автомобил мечта. Нашите клиенти харесват това, което е специално и уникално с най-доброто качество от най-добрите материали на света - и ние сме в състояние да го предложим. "