Daimler, BMW, VW Group и Opel ще обновят софтуера на 5 млн. дизелови коли в страната
От немската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) заявиха, че Daimler, BMW, Volkswagen Group и Opel са се съгласили да обновят софтуера на 5 млн. дизелови автомобила в Германия. Настоящата кампания трябва да намали емисиите на азотни оксиди с около 25-30%, съобщава изданието Automotive News Europe. Този ход има за цел да спаси дизеловите двигатели от забраната им, за която все повече се говори в редица страни, включително и в Германия.
Сервизната кампания ще засегне дизелови модели, които отговарят на стандарта Евро 5, както и известно количество автомобили с Евро 6.
Софтуерът трябва да промени режима на работа на двигателя с вътрешно горене, както и параметрите на системата SCR за селективна неутрализация и рециркулация на отработените газове. Това са трите начина , които влияят на азотнитe оксиди. Подробна информация за конкретни действия на компаниите все още няма.
Автомобилните производители обсъдиха предстоящата кампания с правителството по време на специална среща вчера (сряда). Интересното е, че протестът на активистите от Грийнпийс започна от Министерството на транспорта и бързо се премести пред Министерството на вътрешните работи. Протестиращите обкръжиха сградата и провесиха на нея банер с надпис «Willcommen in Fort NOX» (игра на думи: Форт Нокс (Fort Knox) - база, в която се съхраняват златните резерви на САЩ, както и NOx – токсични азотни оксиди).
Азотните оксиди са общият проблем на дизела. С тях експертите свързват замърсяването в градовете и увеличаването на респираторните заболявания. С азотните окиси започна и всеизвестният дизелгейт.
В основата е "дизеловият проблем", който се изостри в навечерието на изборите в Германия. Преди да спечели евентуален четвърти мандат канцлерът Ангела Меркел трябва да лавира между "зелените", които настояват дизеловите двигатели да бъдат пратени на бунището на историята, и автомобилните производители, които осигуряват милиони работни места. Срещу дизелите говорят различни рейтинги и социологически изследвания. Но производителите все още се нуждаят от дизеловите двигатели, след като новото поколение батерии и общата електрификация няма да помогнат сериозно на офроуд автомобилите и кросоувърите. Освен това миналата година дизеловите модели представляват 46% от продажбите на нови автомобили в Германия. През първата половина на тази година – 41,3%.
"Нашата цел е да се подобрим дизеловите двигатели, а не да ги забраним, каза след срещата главният изпълнителен директор на Daimler Дитер Цече. - Докато електрическите автомобили все още заемат малък дял от пазара, оптимизирането на дизеловите двигатели е най-ефективният лост за постигане на целите за опазване на околната среда от страна на автомобилния транспорт ". Известно е, че Daimler вече предприе стъпки за реабилитация на дизелите двигатели в очите на потребителите. Обявената през юли "поправителна" кампания очевидно няма да е последна. Миналия месец подобно отзоваване на дизелови автомобили оповести и Audi.
Германският министър на транспорта Александър Добриндт заяви, че автомобилните производители трябва да насърчават клиентите да сменят дизеловите си автомобили на повече от десет години със съвременни.
Ясно е, че сервизните кампании ще струват стотици милиони, ако не и милиарди евро. Но само това може да охлади патоса на политиците и активистите, които искат забраната на дизела, ако не в цялата страна (или дори в ЕС), най-малко затваряне на централните райони на големите градове за движение на дизелови автомобили. И едни от първите, които може да се откажат от дизеловите си двигатели са Daimler и Porsche, които сега интензивно търсят контакти със социалната екологична група DUH.
В потвърждение на думите на Добриндт компанията BMW обяви, че ще предостави бонус до 2000 евро (в зависимост от модела) на клиентите, които депозират дизеловия си автомобил с екологичен стандарт Евро 4 (или по-долу) при закупуване на BMW с Евро 6, хибрид тип Plug-In или електромобил i3. Офертата е валидна до края на годината.
Известно е, че някои европейски страни и САЩ обсъждат забраната на продажбата на всички превозни средства с двигатели с вътрешно горене. А времето 2030-2040 г. не е чак толкова далеч. В същото време дизеловите автомобили много по-рано може да станат жертва на зеленото лобито, отколкото техните бензинови колеги бензин (например забрана на дизеловите двигатели през 2020 г. обяви по-рано Париж). Немските автомобилни компании се подготвят за всякакво развитие на събитията, като създават почва за поетапно спиране на двигателите с вътрешно горене не само чрез разработване на нови електрически модели, но и активно участват в изграждането на широка мрежа от "бързи" станции за зареждане в Европа.