Резултатите от изпитванията, включително и необработените данни, ще бъдат публикувани
Германските власти ще преразгледат емисиите на дизеловите автомобили на Volkswagen Group за втори път, след като компанията направи промени в автомобилите, попаднали в скандала, съобщава немският всекидневник Die Welt.
За да бъде гарантирана прозрачност, резултатите от изпитванията, включително и необработените данни, ще бъдат публикувани в пълен размер, пише вестникът, като цитира говорител на транспортния министър Александър Добриндт.
В информацията на Die Welt не се посочва обаче кога тестовете ще бъдат извършени. Служители на транспортното министерство засега отказват коментар.
Volkswagen, най-големият производител на автомобили в Европа, призна през септември, че е фалшифицирал показанията от тестовете за вредни емисии в САЩ чрез инсталиране на софтуер, способен да излъже регулатора в близо 11 милиона дизелови автомобила в света. Новината веднага предизвика спад на пазарната стойност на VW с милиарди евро, а висши мениджъри на групата бяха принудени да подадат оставки.
Компанията заяви, че само една малка група висши служители са били отговорни за измамата на емисиите в САЩ и няма индикация,че членове на борда са били замесени в скандала, който се превърна в най-голямата бизнес криза в историята на производителя.
При друг скандал пак с емисиите на CO2 през миналия месец Volkswagen заяви, че много по-малък брой автомобили са били засегнати, отколкото се смяташе първоначално.
След втория скандал, появил на бял свят през миналия месец, федералният транспортен министър каза, че всички настоящи модели, продавани под марките VW, Audi, Skoda и Seat - с двата дизелови мотора и бензинови двигатели - ще бъдат тествани емисиите на CO2 и азотен диоксид.
В средносрочен план Берлин иска да бъдат избегнати измами в процедурите за тестване на автомобилите чрез договаряне на съвместни правила и методи в Европа. "Ние ще работим Брюксел за стандартизация ", каза висш служител на министерството на транспорта пред Die Welt.
Volkswagen задели 6,7 милиарда евро ( 7,38 милиарда долара), с които да покрие разходите за отстраняване на проблема с дизеловите двигатели и още 2 милиарда евро за изплащане на компенсации, свързани с манипулациите на емисиите на CO2.