Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

В края на това лято BMW ще се сбогува със своя V12

14.05.2020 16:51

За съжаление на мнозина, великолепният M760Li ще бъде спрян от производство

Върховото изпълнение на следващото поколение на Серия 7 ще бъде с изцяло електрическо задвижване.

За голямо съжаление на голяма част от почитателите на класическите автомобилни ценности, привеждането на 6,6-литровият дванайсетцилиндров агрегат на баварците в унисон с все по-затягащите се екологични норми на Стария континент не би се рентирало с оглед на малките обеми на продажбите. Друг фактор за вземането на трудното решение за преустановяването на развитието на V12 машината е това, че 40 процента от продажбите на "седмицата" са в Китай, където само малка част от купувачите държат на това да имат наистина специален двигател под капака на автомобила си. Така ще се стигне до момента, в който 33 години след дебюта на своя V12, BMW ще сложи край на тази славна страница от историята си, и то още в края на лятото на настоящата 2020 година. Над 80 000 автомобила с дванайсетцилиндров мотор са произведени от марката от 1987 година насам - в края на 80-те именно този мотор се явява сериозно преимущество за BMW спрямо вечния конкурент Mercedes, който успява да предложи конкурентен двигател едва през 1991 г. Концепцията на V12 винаги се е вписвала отлично в идеите на баварските моторни заводи, тъй като техните двигатели от този тип винаги са представлявали удвоен вариант на легендарните им редови шестцилиндрови двигатели. В очакваното ново поколение на Серия 7 с индекс G70 дванайсетцилиндров мотор вече няма да се предлага.

Електрическо задвижване за бъдещия флагман

Бъдещият върхов модел в гамата на най-елитния седан на баварците ще бъде с електрическо задвижване и е напълно вероятно той да носи означението i7, подобно на очакваната не след дълго електрическа "четворка" i4. Предимствата на подобно решение не са малко - по отношение на акустичния комфорт и тягата при ускорение автомобилът се очаква да се представи наистина грандиозно. Заради голямото тегло на този тип лимузини и високото тегло, минусите като теглото на батериите и цената им няма да бъдат от особено значение при "седмицата"

Новата Серия 7 ще бъде налична в изпълнения бензин, дизел Plug-in хибрид и електрически вариант, което приляга на слогана на BMW "Power of Choice"

Електрическата "седмица" ще се ускорява по-бързо от сегашния V12

Все още има надежди, че бъдещата Серия 7 ще се предлага поне с V8 двигатели, които се радват на голяма почит в Щатите, където все пак се реализират около 20 процента от продажбите на модела. Със сигурност ще има мощни Plug-in хибриди с редови шестцилиндрови мотори. Очакваният пробег с едно зареждане е около или дори над 700 километра, а ускорението от място до сто километра в час се очаква да бъде в рамките на невероятните три секунди - дори свръхмощният М760Li с неговия V12 се нужда от 3,8 секунди за това упражнение. i7 вероятно ще разполага с мощност около 600 конски сили.

Коментари
comments powered by Disqus