Баварският модел ще се появи на пазара в лимитирано изпълнение през 2022 г.
Електрическите автомобили, разбира се, са добри, но има и други „зелени“ автомобили. Например, използвания като гориво водород. Днес най-успешният пример за използване на горивни клетки е Toyota Mirai, но инженерите на BMW не спят. Известно е, че през 2012 г. автомобилните гиганти сключиха споразумение, което включва и съвместна работа в областта на водородните превозни средства. Резултатът от немците ще бъде кросоувърът i Hydrogen Next, на основата на модела X5 - концептът бе показан миналата година. Японците трябваше да споделят системата от елементи, но сега в Ландсхут казаха, че сами са овладели производството на някои важни компоненти.
Плановете на BMW не са се променили. Моделът i Hydrogen Next ще се появи на пазара в лимитирано изпълнение през 2022 г. Задачата на концерна е да тества технологията по обществени пътища. По това време фазата на затворен тест трябва да приключи. Обещават да подготвят сериен автомобил до 2025 г.
В случая с модела i Hydrogen Next електрическият мотор генерира 374 к.с. и предава тягата на задния мост. Буферната батерия отговаря за захранването. Дозарежда се от система с горивни клетки, която генерира до 125 кВт електричество.
С две думи, цялото „чудо“ се случва в електрохимичен генератор. Там молекулите на водорода (от резервоарите) и кислорода (от улицата), комбинирайки се в присъствието на катализатори, образуват вода и отделят електрони. Последните захранват електродвигателя. Колелата се въртят - автомобилътсе движи.
Става дума за опаковката на горивните клетки, както и за крайната плоча на електрохимичния генератор, който е отговорен за подаването на водород, кислород и охлаждаща течност. Технически подробности почти няма - BMW казва, че частите са проектирани в собствения му Център за леки конструкции и технологии (LuTZ), а пластмасата и „лекият метал“ са специално подготвени за химични реакции с водород. Баварците имат електрически мотор - благодарение на модела iX3 и петото поколение на системата eDrive. Но два резервоара с въглеродни влакна, проектирани за шест килограма газ при налягане до 700 бара, изглежда все още ще бъдат прехвърлени към кросоувъра от Mirai.