Производствената линия ще бъде преместена в предприятието в Улвърхемптън
През лятото на 2019 г. европейското подразделение на Ford шокира всички с новината, че заводът за двигатели Ford Bridgend ще бъде закрит до 25 септември 2020 г. Тук и за 1700 работници в предприятието отиват на улицата и правителството на Уелс се видяв чуда. Това бележи и края на една ера - прекратяването на харизматичния осемцилиндров турбо двигател с компресор Twin Vortices Series s на Jaguar Land Rover.
Под капака на автомобилите Jaguar той е известен като AJ-V8, а на SUV-овете на сестринската марка - LR-V8. И така, както съобщаваат вътрешни източници, британците са намерили решение - двигателят ще бъде жив.
Сега двигателят V8, известен също с фабричното наименование AJ133 / AJ133S, е монтиран на спортните автомобили Jaguar F-Type, кросоувърите Jaguar F-Pace и Range Rover Velar, както и на SUV-овете Range Rover Sport и Range Rover. А съвсем скоро V8 ще бъде регистриран под капака на новия Defender.
В по-голямата си част осемцилиндровият агрегат дължи живота си на пазарите на Северна Америка, Близкия изток и Югоизточна Азия, където продажбите на модели с големи JLR двигатели все още са силни. Това важи особено за големите автомобили с двойно предаване.
Производствената линия ще бъде преместена в предприятието Jaguar Land Rover Engine Manufacturing Centre в Улвърхемптън, където вече сглобяват бензинови и дизелови двигатели от фамилията Ingenium. Според неофициална информация британците ще наемат част от работниците от завода на Ford в Уелс, а производството на собствения осемцилиндров мотор ще продължи от три до пет години, докато влезе в сила екологичнияя стандарт Евро-7. По-късно британците планират да купят осемцилиндрови двигатели от BMW по споразумение за сътрудничество.