Когато зимните гуми достигнат границите на възможностити си, идва ред на веригите. Ето няколко съвета за правилното им ползване.
Малко преди полунощ е, малко остава и до заветната ски-хижа, когато настъпва "краят": при последното изкачване колелата започват да превъртат безпомощно по покрития със сняг път.Тук могат да помогнат единствено вериги за сняг. Блазе на този, който в такива ситуации носи със себи си тези помощни приспособления. Но и тогава не всички неприятности са изчезнали. В тъмнината и с мокри и замръзнали пръсти монтажът може да се превърне в мъчение. За да се избегне този неприятен ефект, е добре водачът да се е упражнявал в тази дейност на спокойствие вкъщи.
При пътувания към спортните зимни центрове и курорти е задължително в автомобила да има вериги. Тъй като, от една страна, и най-добрата зимна гума може да достигне до границите на сцеплението си и без вериги по-нататъшното пътуване да не е възможно и от друга - при спиране върху сняг с тяхна помощ значително се скъсява спирачния път на автомобила. Но: максималната скорост с вериги е ограничена на 50 км/ч.
Твърдението, че превозни средства с двойно предаване могат да минат и без тези помощни средства, е заблуда. Макар че автомобил с двойно предаване е в състояние да достигне по-далеч от такъв с предно или задно задвижване и със сходни гуми, все някога неговите възможности също се изчерпват. Още повече, че при използването на спирачките, видът на задвижването остава без значение.
По принцип веригите за сняг се монтират върху колелата на задвижващия мост. При наличието на четири задвижващи колела най-често производителят препоръчва върху кои от тях да се извърши монтажа. Разбира се, най-добре е всъдеходът да се придвижва с вериги и върху четирите си колела. И без това в много зимни курорти използването на вериги през зимата е задължително - който бъде хванат без тях освен сигурността си рискува и да бъде наказан със солена глоба.
Помощните приспособления за потегляне не са пълноценна алтернатива, но определено са от полза в екстремни ситуации. Такива са например снабдените с шипове ремъци. Монтирани върху гумата те помагат на затънали в снега коли отново да потеглят. Те обаче съвсем не са подходящи за дълги пътувания. По-подходящ в случая се оказва така нареченият калъф за сняг. Текстилният калъф, надянат върху гумата, функционира доста надеждно. С него може да се измине по-дълго разстояние със скорост 30 км/ч. При изискване за задължително ползване на вериги обаче и двете системи не вършат работа.
Който се плаши да инвестира средства за набавяне на комплект вериги за сняг, може да се възползва от възможността, която предлагат много от търговците или автомобилните клубове - да вземе под наем вериги за времетраенето на отпуската си. На който не се налага често да ползва вериги подобно решение се оказва по-изгодно, без при това да пренебрегва сигурността на движение.
Детелин
Не е споменато основното ,че при монтажа на веригите те трябва да са максимално опънати,това може да се постигне с допълнителен еластичен кръг снабден с куки.