Ще разшири гамата на електрически автомобили на американския пазар
Volkswagen се надява да постигне окончателно споразумение с властите на САЩ следващия месец в отговор на скандала с дизеловите емисии, така че да стартира нов план за възстановяване, който ще включва лансиране на нов кросоувър и електрически модели на марката, заяви шефът по световните продажби Юрген Стакман, каза.
VW има за цел да разшири своите електрически автомобили в САЩ, за да отговори на нарастващото търсене на екологични превозни средства и да помогне за възстановяване на имиджа си, каза Стакман. "Окончателното споразумение с властите на САЩ със сигурност ще доведе до спадане на напрежението и в същото време ще даде зелена светлина за изгражадане на бъдешето си", заяви той в четвъртък.
Постигнатото споразумение на VW с властите на САЩ през миналия месец очерта контурите на бъдещите действия на компанията за отзоваване на около половин милион манипулирани дизелови автомобили и че ще изплати екологични компенсации на клиентите, но окончателното споразумение трябва да стане факт на 21 юни.
Анализаторите сочат, че VW е изправен пред двойно труден проблем в опитите си да постигне напредък в САЩ, както и преди скандала се смяташе, че компанията прави изключително бавен напредък на американския пазар с обновяване на моделната си гама, а в същото време трябва бързо да се изравни с новите тенденции на пазара.
Актуалната моделна гама на марката VW в САЩ е тромава и в момента включва компактни автомобили и средноголеми седани, докато потребителите предпочитат кросоувъри с различни габарите.
VW ще лансира нов SUV от средния клас и обновен Tiguan през следващата година, като се предполага, че в същото време ще изчисти опетнения си имидж чрез масовата сервизна кампания, подчерта Стакман.
Атака, не отбрана
"Ние не работим по отбранителна стратегия в Съединените щати, това, което искаме да постигнем в Северна Америка е не само да стъпим отново стабилно там, но и да осъществим растеж ", казва топ мениджърат.
Следващата SUV кампания на марката догодина ще включва по-голяма версия на ново поколение на модела Touareg, VW планира изцяло нова фамилия от електрически автомобили, базирани на новата си модулна платформа MEB.
Експертите смятат, че представянето на нови модели, съчетано с кампания за оздравяване на имиджа на марката, ще доведат до възраждане на присъствието на VW в САЩ
След спад от 11% до 310 227 автомобила през тази година, продажбите на марката VW в САЩ може да скочат обратно до 404,958 единици през 2017 г. и нарастване до 490 906 броя през 2022 г., сочи проучване на фирмата за пазарни анализи IHS Automotive.
На снимката: VW CrossBlue 2017 по време на пътни тестове с фалшиво лого