Този факт предизвиква недоумение сред експертите в отрасъла
В периода 2017-2018 година Volkswagen възнамерява да влезе в пряка конкуренция с Mercedes S-класа. Източници на Reuters твърдят, че новият представител на луксозния сегмент F ще бъде „по-усъвършенствана версия” на седана Phaeton, изграден върху модулната платформа MLB. Планирана е и хибридна модификация.
Остава открит въпросът обаче дали това ще бъде второ поколение на Phaeton или съвсем нов модел. VW официално потвърди, че подготвя наследник на луксозния модел, но отказа да коментира подробности. Като цяло, обикновено отговорът е не. По-рано беше съобщено, че следващото поколение Phaeton ще стане по-евтино и ще премине в клас Е, където има повече шансове за успех. Но това не е от някакво голямо значение. По-важното е защо „народният автомобил” не възнамерява да напусне луксозния сегмент. Този факт предизвиква недоумение сред експертите в отрасъла, защото VW сега извършва съществено намаляване на разходите.
Според най-новите годишни данни, станали достояние на широката публика, през 2013 г. са произведени общо 5812 автомобила Phaeton . В своята информация Reuters припомня, че Phaeton, любим проект на бившия шеф VW Фердинанд Пийх, никога не успя да изпълни продажбите по план от 20 000 автомобила годишно. Седанът, който сега струва 76 000 евро, анализаторите нарекоха „най-неизгодната европейска кола на нашето време": в периода 2002-2012 г. производителят губи 28 000 евро от всеки продаден Phaeton. Финансовите експерти смятат, че „от икономическа гледна точка това е най-ирационалният проект”.
Разработването на „първия” Phaeton струваше повече от 1,0 милиард евро. Преходът към следващото поколение MLB ще струва най-малко 650 млн. Тези разходи не се вписват в новата стратегия на групата, която до 2017 г. трябва да намали годишните си разходи за автомобили с 5 млрд. евро. При представянето на „Програма ефективност” през юли миналата година, главният изпълнителен директор на концерна Мартин Винтеркорн обеща „болезнени мерки”, включително и изоставяне на нерентабилни модели. Но представителният седан няма да бъде докоснат. Според народното поверие Phaeton е жив, само защото и топ мениджърите на VW също трябва да се возят на нещо.